Foder Kostnader!

I

Ingen

Hej!
JAg udnrar bara hur mycket penagr ni lägger ut på kraftfoder tille ran häst. Vad köper ni till er häst, hur tränar ni hästen? Varit inne på kraffts hemsida men där står det inga priser bara va för foder de säljer. Men är mest ute efter priserna. Nån som ahr lsut att dela med sig?:angel:
 
Sv: Foder Kostnader!

Ingen skrev:
Hej!
JAg udnrar bara hur mycket penagr ni lägger ut på kraftfoder tille ran häst. Vad köper ni till er häst, hur tränar ni hästen? Varit inne på kraffts hemsida men där står det inga priser bara va för foder de säljer. Men är mest ute efter priserna. Nån som ahr lsut att dela med sig?:angel:

Priserna skiljer sig (på Kraffts produkter) från Granngårdenbutik och Granngårdenbutik, så ta papper och penna med dig och åk till din egen butik och kolla.

Ang vad jag betalar för kraftfoder/månad så:

Valacken: 41,66 kr/månad
(½ kg havre/dag a 2,69 kr/kg)

Stoet: 431,78 kr/månad
(½ kg havre/dag a 2.69 kr/kg.
1½ kg Krafft Rehab/dag a 6,90 kr/kg.
1 kg Lucernpellets/dag a 3,56 kr/kg)

Det är stråfodret som står för den stora kostnaden (och största näringsintaget här). Betalar 1736 kr/månad bara för hösilaget (för bägge två).
 
Sv: Foder Kostnader!

Just nu kostar min pålla ca 96:- i månaden i kraftfoder. Hon käkar betfor, havre, KPG och Hippo Alfa... med hö blir månadskostnaden ca 460:-

Håller på att fodra slut på säckarna och ska gå över helt till havre och betfor. Då blir det ännu billigare! :idea:
Köper havre för 1 kr/kg och hö(analyserat med bra värden) för 1,20 kr/kg!

Tränas lätt
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 595
Senast: Fazeem
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 575
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 822
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp