Foder för piggare häst?

C

COQ

Liten fundering. Vad kan man ge hästen för att få den piggare? Medveten om vithavre, men eftersom hästen min har exem och jag på senare tid hört att vithavre inte är bra för exemhästar. Vill jag inte ge det längre. Så, finns det något som kan ersätta havren?

Sv: Foder för piggare häst?

det finns ju massor med olika sorters havre, men jag är inte jättesäker på att de skiljer sig från varandra i mer än utseende. sen finns det en hel jungel av färdigfoder som innehåller mer eller mindre havre för hästar som inte tål det.

Rådfråga din veterinär, det skulle jag ha gjort. De är oftast oberoende av stora foderkejdor och kan se till din hästs behov. ringer man foderrådgivare har jag en känsla av att de försöker få så mkt som möjligt sålt av just "deras" märke.

Lycka till!

Sv: Foder för piggare häst?

Okey... tack för ditt svar..! :) Det skulle va en bra ide
Ingen annan som har något tips på foder som "ger en extra kick" åt hästarna?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 197
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30