Falki kommer kastreras nu i oktober. Blir hemma hos hon som har flocken då hon ska ta en av sina då. Egentligen tar hon inte ansvar för andras hästar med kastrationer, men blir det strul med infektion så får jag ta hem honom och sköta det själv. Får hoppas det går bra.
Annars är planen att han kommer hem okt 2024. Känns bra att han får en sommar till i flock i stora kuperade hagar innan livet som ridhäst tar vid. Blir han en smällfet valack nästa sommar kanske han får komma hem tidigare. Känner ingen stress med att sitta in honom som treåring utan kan vänta tills våren när han är 4. Men lite markarbete vill jag ha gjort innan dess.
Liter nervös över att släppa ihop honom med mina tre surtanter faktiskt.
Annars är planen att han kommer hem okt 2024. Känns bra att han får en sommar till i flock i stora kuperade hagar innan livet som ridhäst tar vid. Blir han en smällfet valack nästa sommar kanske han får komma hem tidigare. Känner ingen stress med att sitta in honom som treåring utan kan vänta tills våren när han är 4. Men lite markarbete vill jag ha gjort innan dess.
Liter nervös över att släppa ihop honom med mina tre surtanter faktiskt.