Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses vad jag känner igen det där med att om man uppmärksammar dom sämre beteendena så eskalerar dom snabbt Kaj hade ett tag dille på att backa när han stod uppbunden, hade sönder nån grimma och kändes mycket nöjd med sin bedrift. Men var man på honom och föste fram honom igen blev det också en ”lek” som var mycket roligare än att bara stå uppbunden och glo Så ignorera beteendet är det som funkar bäst, nu gör han ytterst sällan så längre.I lördags var Maggan lite väl på tårna Hennes största bekymmer sedan dag 1 när det började tömköra henne är hennes öron. Hon hatar att folk håller på med hennes öron och då det typ alltid går med bomull/tussar av något slag för att döva dem lite.
Maggan tyckte att du kan ta din bomullstuss och stoppa den någonstans inte i mina öron iaf Så det blev en lång diskussion innan det var i. Problemet kände jag så här i efterhand är att när hon börjar varva upp så varvar hennes husse upp och så triggar det varandra.
Svårt att säga på ett fint sätt till pappa/husse att varva ned ingen ide att bråka med henne hon kommer lugna sig så fort han lugnar ned sig. Hon läser av folk blixt snabbt precis som min egen häst gör. Jag har ju lite special när jag selar honom tex för att han ska känna sig bekväm ( många skulle nog anse honom bortskämd ) men det är en plan vi har arbetat ut tillsammans. Nu ska vi bara få Maggans husse att inse att där måste vi utarbeta en plan som fungerar hemma för både häst och människa.
För övrigt är det tydligen jätte gott att fortsätta äta upp dörren som hennes mamma ätit sönder genom åren, hon tycker det är hemskt tråkigt att vänta på saker. Men uppmärksammar man henne blir hon ännu värre så därför ignorera jag henne trots att hon äter på dörren. Då slutar hon ganska omgående, då var det inte kul längre Hon var ute och skrittade en runda i lördags för hennes opererade has som hon fått ett överben på nu efter en spark i våras behövde röra på sig.
Dags att lasra hennes has också, blivit dåligt med det sedan hon kom hem för snart tre veckor sedan. Förhoppningsvis så flyttar hon och vallacken ihop ute från nästa vecka
Nej matte behöver ta ett djupt andetag och inse att vi har lite olika sätt att hantera våra hästar på. Till veckan ska hon prova flugtäcke med, ska bli 25 grader och strålande sol = högtryck av insekter hos oss.
Söndags funderingar helt enkelt, inte lätt när det är svårt som man brukar säga. Men jag är fruktansvärt stolt över den här nyblivna 2 åringen som är klok som en bok. Tror hon blir en perfekt kompis till min buttra vallack.
Visa bifogad fil 120043
Betet har verkligen gjort gott för lilla B, trots att de bara gått där ett par veckor ❤
Vi har numer matchande hårfärgWow vad fin, färgen lyser verkligen
Vi har numer matchande hårfärg