Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min kastrerades i september och har varit så timid fram tills för typ en månad sen. Nu har han humör mer likt sin mor@emma-vsm Boriz kastrerades i slutet på mars och när vi var där för 2 veckor sen tycker jag han var lugnare än innan, han hade börjat bli lite stursk innan kastreringen
Men generellt är han väldigt vänlig och hanterbar.
Han blir kvar på denna lösdrift till efter sommaren. Då tar vi hem honom till lösdrift hos oss och då blir det blandflock i olika åldrar, kön samt med kor. Då är det också dags att börja skolan så smått.
Är nog inte helt fel att de har en äldre som trycker ner dem lite. Jag märkte i samband med att Boriz började bli hingstig så var det en del 3 åringar som åkt hem och det hade kommit 2st åringar = inte yngst längre hahahaMin kastrerades i september och har varit så timid fram tills för typ en månad sen. Nu har han humör mer likt sin mor
Än så länge är han lätt att hantera och gör fortfarande vad jag ber honom om men det har blivit stor skillnad på honom i relation till kompisen. Jag är nog bara rädd att han ska bli en mobbare som är grinig och sur men det kan hända att jag drar lite för stora växlar på det här… Hur som helst är det nog en bra påminnelse till mig själv, att vara tydligare och mer konsekvent med vad jag förväntar mig av honom.
Beroende på hur snabbt kompisen kommer säljas så kommer han få flytta hem och då blir det enbart vuxensällskap på gott och ont.
Det känns tråkigt att han kommer bli av med sin jämnåriga kompis (kan iofs dröja) men samtidigt tänker jag som du, att det inte vore fel att han tas ner på jorden lite av en vuxen nu när han tror att han är the one and only bossÄr nog inte helt fel att de har en äldre som trycker ner dem lite. Jag märkte i samband med att Boriz började bli hingstig så var det en del 3 åringar som åkt hem och det hade kommit 2st åringar = inte yngst längre hahaha
Kaj har behållit sin personlighet ganska så intakt tycker jag. Kanske att han är i någon slags ”spökfas” nu dock då han kan reagera lite på blåst och saker som han öht inte brytt sig om innan. Men verkligen inget extremt, han är fortfarande en av dom coolaste hästar jag mött rent tempramentsmässigt. Hans instinkt om nånting är läskigt, typ vattenspridare eller liknande, är att först stanna och glo, sedan närma sig och undersöka ”faran”. Så han är ju modig!Lilla B har också mycket fästingar nu.
Hur är era 2-åringar nu? Har dom ändrat sig i temperament/personlighet?
Jag tror B är i nån fas. Han har gått från att vara lägst i rang, och blivit runtflyttad av kompisen till att vara halvt maktgalen Han bestämmer över kompisen nu, kompisen får snällt vänta på sin tur vid matning och han är ganska stursk! Häromdagen la han öronen bakåt åt mig, vilket han aldrig gjort tidigare. Förhoppningvis går det över, men det skulle nog vara bra om han hade nån vuxen i flocken (vilket tyvärr inte är möjligt precis nu).
Sista veckorna har vi lasttränat ett par gånger, pysslat nån gång i veckan men annars lever han livet i lösdriften och är tonåring. Nästa vecka blir det vaccination och tandkoll.
Hahaha våran har blivit ett as i hagen Drf hon hamnar i skottlinjen hela tiden. Inte hälsat på henne på ett par tre veckor nu. Men de börjar dra ihop sig för att hon ska komma hem efter över 1 år borta.Lilla B har också mycket fästingar nu.
Hur är era 2-åringar nu? Har dom ändrat sig i temperament/personlighet?
Jag tror B är i nån fas. Han har gått från att vara lägst i rang, och blivit runtflyttad av kompisen till att vara halvt maktgalen Han bestämmer över kompisen nu, kompisen får snällt vänta på sin tur vid matning och han är ganska stursk! Häromdagen la han öronen bakåt åt mig, vilket han aldrig gjort tidigare. Förhoppningvis går det över, men det skulle nog vara bra om han hade nån vuxen i flocken (vilket tyvärr inte är möjligt precis nu).
Sista veckorna har vi lasttränat ett par gånger, pysslat nån gång i veckan men annars lever han livet i lösdriften och är tonåring. Nästa vecka blir det vaccination och tandkoll.
168 cm när jag mätte sist och jag tror att han har växt lite till..Arielle har nog snarare blivit mildare tycker jag, hon har varit över sin storasyster i rang tidigare men nu gissar jag att mamman har slutat backa upp minstatjejen, så hon är inte så kaxig längre.
Jag har ju inte hanterat henne särskilt mycket alls, men häromveckan var vi ute på en liten promenad för kanske 5. gången i hela helles liv och 2. gången i år. Då blev hon lite brötig och "glömde" lyssna på mig, så jag har kommit fram till att vi behöver backa lite och inte gå för långt utanför hennes komfortzon. Det känns ganske skönt att jag haft hennes mamma och två äldre syskon, så jag vet ungefär hur hon kommer funka utifrån det. Storasyster är ju rätt enkel och okomplicerat, men resten av familjen är rätt speciella och "kokar över" snabbt... Känns som om Ari kan ha lite av det också, så därför vill jag fokusera på att hon ska lyssna och inte springa ner mig även om det kan bli lite hett mellan öronen. Särskilt som hon nog blir en del större än sina syskon, nu är hon typ 161,5 över manken och nästan 165 över rumpan... Hur stora är era?
168 cm när jag mätte sist och jag tror att han har växt lite till..
Pappa 166 och mamma 160.Jisses! Är inte hans pappa typ 1,61??
Pappa 166 och mamma 160.
Hans helbror blev 169.