Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta är bästa tråden varje år, jag önskar alla uppfödare lycka till med alla födslar och hoppas på friska glada föl och ston!
Å tack! ❤ Ja, det gör honStort grattis @Emiro! Olivia bakar fina föl
Visa bifogad fil 28386
Dinglas lille gosse är här !
Hon hade vit mjölk idag på eftermiddagen och jag tänkte att ikväll blir det föl.
Vid 9 tiden tyckte jag hon verkade orolig och vandrade av och an i boxen. Rätt var det var lade hon sig ner så jag sprang bort till stallet och ja efter en kvart var han ute.
Tacksam att födseln gick bra , han har ätit flera gånger.
Bajsade Dingla på mulen när hon skulle slicka ren haserna på honom. Vet ni hur klibbigt det här tarmbecket är att tvätta bort? Dingla tyckte såklart det kliade och smetade först ner sitt eget knä sen strök hon sin son över bakdelen med smörjan. Var ju bara att försöka tvätta bort så mycket som möjligt, men han har nog någon klick kvar på korset. Får ta resten sen...
Är så tacksam över att ha fått ett friskt föl (vad det verkar än så länge i alla fall)
Ser supermysigt ut. Så fin hage ni ordnat till fölet.Idag är Helix 1 vecka gammal och det firade vi genom att sätta upp el på insidan av trästaketet i hans övningshage.
Jag sitter och fölfikar och bevakar i det vackra vädret. Om inte det är livskvalitet så säg. ❤ Han har varit på elen en gång men blev inte särskilt rädd. Han har också haft grimma på sig 3-4 ggr och det tog han med ro. Älskar hans temperament, lugn, trygg, nyfiken och tillitsful.
Tack! Vårt första föl, Helix storebror, var ett riktigt huliganföl så fölhagen är anpassad efter honom.Ser supermysigt ut. Så fin hage ni ordnat till fölet.
Jag har enbart vit eltråd och min lille fick ett par stötar igår men jag litar inte på att han har koll ändå.
Vilken underbar liten kille!Visa bifogad fil 28454
Jobbigt att vara ute och leka.
Han är ganska avvaktande och vi får inte klappa honom ännu, men han kommer fram och kikar på oss emellanåt
Tycker nog inte det var nån flopp, han ser kalasfin ut!Vi åkte till ridhus och tänkte Stig skulle springa fint. Det blev en flopp Han är så hög bak att han inte riktigt kommer upp från marken. Jag tycker dock att han rör sig med "allt på plats", alltså bakbenen kommer under och bogen är fri, så vi hoppas det kommer mer när han vuxit lite framtill också.
Stor till mammahäst som klev rakt in i nya transporten och stod som ett ljus under hela resan. Så skönt att ha ston som åker väl!