Rallyräkan. Det är väldigt mycket nerv i henne jämfört med de andra jag haft. Inte alls oväntat med tanke på stammen men det kan bli spännande att hantera henne, allt går väldigt fort.
Ska du ha kvar henne eller sälja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rallyräkan. Det är väldigt mycket nerv i henne jämfört med de andra jag haft. Inte alls oväntat med tanke på stammen men det kan bli spännande att hantera henne, allt går väldigt fort.
Den här ska vi behålla är tanken, stofamiljen är bra och i framtiden ska hon förhoppningsvis in i avelsboxenSka du ha kvar henne eller sälja?
Deras vita är okej att använda iaf, den andra gråa vågar jag inte svara på! Men borde stå på flaskan.Är det någon av er som har koll på om Renons Sommarspray är OK att använda på sto med föl bredvid?
Japp, den vita är okej. Den gråa var inte okej förra året i alla fall vad jag kommer ihåg.Är det någon av er som har koll på om Renons Sommarspray är OK att använda på sto med föl bredvid?
Deras vita är okej att använda iaf, den andra gråa vågar jag inte svara på! Men borde stå på flaskan.
Tack! Det är den nya jag har, med citron, har inte kunnat läsa mig till om den är OK, varken på flaskan eller återförsäljare och har ingen koll på ingredienserna, men verkar ”snäll”?Japp, den vita är okej. Den gråa var inte okej förra året i alla fall vad jag kommer ihåg.
Nu har dom ju några nya flaskor med lavendel citron eller mint. Tror dom oxå är okej.
Står ju att man ska kunna använda den till människor så borde vara snälla grejer i som även fölungar ska klara av, vet bara att Ultra Shielden inte ska användas på små föl.Tack! Det är den nya jag har, med citron, har inte kunnat läsa mig till om den är OK, varken på flaskan eller återförsäljare och har ingen koll på ingredienserna, men verkar ”snäll”?
Jooo! Spamma oss
Tack!!Grattis @Fredag!
Det kom föl hos oss med i går, sista dräktiga stoet i stallet fölade ute på betet, 3 veckor före bf. Jag kollade henne vid 18.30 och då var mjölken börjat bli gulvit, men i övrigt såg hon inte alls redo ut att föla (gammalt avelssto som enligt ägaren brukar uppvisa tydliga tecken). Två timmar senare åkte stallchefen förbi betet och då låg fölet där! Ett litet långbent sto som verkar pigg och fräsch. ☺
MEN - jag gick rundt och kollade efter efterbörden omkring där hon fölat, och hittade bara det här, fosterhinnor och ev lite till...?
Visa bifogad fil 32210
Min känsla är att hon trampat i hinnorna och haft sönder efterbörden så inte allt kommit ut, eller vad tror ni??