B har varit här i ganska precis 3 månader nu men såklart känns det mer som ett halvår... Just nu njuter hon av lata dagar på bete med stallägarens hästar i väntan på att hennes nya sadel ska komma. Hon har haft ett långdraget sår på baksidan av höger bakkota som vi har kämpat med i ett par veckor men nu börjar det verkligen läka ihop fint. Det är ett jobbigt ställe med tanke på hur mycket rörelse det är i kotan men hon har inte varit halt, inte svullen eller besvärad så jag har haft lite is i magen och bara tvättat, avvaktat och låtit henne ta det lugnt i hagen.
Hennes rygg är betydligt bättre nu. Musklerna över ländryggen och rumpan var som betong i början men behandling av ET, lagom hårt arbete, mycket vila och stretch har gjort stor skillnad. Vi är inte helt i mål ännu men det är avsevärt bättre än det var för bara någon månad sedan.
Just nu längtar jag mest efter att få komma igång med ridningen ordentligt.
Hennes rygg är betydligt bättre nu. Musklerna över ländryggen och rumpan var som betong i början men behandling av ET, lagom hårt arbete, mycket vila och stretch har gjort stor skillnad. Vi är inte helt i mål ännu men det är avsevärt bättre än det var för bara någon månad sedan.
Just nu längtar jag mest efter att få komma igång med ridningen ordentligt.