Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är igång, rider mest ut men nu ska dressyrtäningarna dra igång igen. Jag hoppas på att komma ut på några tävlingar i vår/sommar. Vår dressyrtränare har ridit honom några gånger innan jul för att utbilda honom lite till och det har varit väldigt roligt att se och känna skillnad efteråt.Puttar upp tråden igen...
Vi har kommit i gång med dressyrträningar så smått, konditionen är dock fortfarande inte på topp så jag avvaktar lite till med hoppningen. Iom att M är så storgalopperad så orkar han inte hålla ihop särskilt länge i taget i galopp på ridbanan, borde nog försöka åka till en bra travslinga el.l. så att han kan få "rulla på" lite längre sträckor, hemma har vi ingenstans med tillräckligt bra underlag tyvärr.
Men nu har jag iaf anmält till årets första tävling (peppar peppar, etc....!) - en dressyrtävling på hemmaklubben om knappa 3 veckor, som även är första tävlingen i årets dressyrcup.
Iom att vi inte tävlat på ett halvår, och att han brukar bli rätt exalterat och köra lite rodeo när vi är på tävling, så tänkte jag testa att köra både LC och LB på lördagen, och sedan LB cup på söndagen.
Någon mer som börjat komma igång med träningar och tävlingar, eller är det vintervila just nu?
Vi har varit igång hela vintern men hon har känts lite skum. Hon blev inte nämvärt bättre av kiropraktorbesök trots att vi hittade kraftiga låsningar (troligtvis legat fast eller gått omkul i hagen) så förra veckan var jag på vet.check.
UA på böjprov
UA på longering hårt/mjukt
UA på ultraljud av bakknän
Fick en kur metacam som tog slut igår och idag red jag. Kändes kanske lite bättre än innan men tror eventuellt att det kan vara tänderna. Tandis kommer 31/1.
Ska rida på tills dess så får vi se.
Planen är att börja med bytena nu så får vi se
Ja precis. Kiron kommer efter tänderna är fixade igen.Håller tummarna att det är tänder! Annars kanske ett till kirobesök? Min gamla häst blev alltid sämre de första dagarna efter kiropraktorn behandlat honom, innan han blev bättre. Om det är mycket som behöver rättas till och som de gått och kompenserat för så kan det ta ett tag innan kroppen hinner "återställa" sig och hitta nytt rörelsesmönster....