Född 2003

molnskimmer

Trådstartare
ÄR bara lite nyfiken på hur stora era åringar är. Vi har ett sto född maj 2003 och hon närmar sig 140 cm. Berätta gärna lite annat om era bebisar oxå :)

Har en halvblodskorsning, hingst, född 30 april -03.
Han är nu 145 cm hög! :)

Har ett ARABsto, född 14 april -03. Är 137 cm i mkh. Tänker bli STOR för att vara arab är jag rädd, och ändå har vi fått hejd på den värsta tillväxten..

Hingst e.Camaro M-Cardento. Han är född i juni och är ca 147cm. Han har varit stor ända sedan han föddes, men är inte uppdriven eller stel på något sätt.

Hejsan Jet! Så stor Zilveradoh har blivit redan! Undrar var det kommer att sluta? Har du inga nytagna bilder på honom? Är ju nyfiken på hur han utvecklas!

Nu är det troligtvis mindre än två månader kvar för oss...

:)

Hejsan!

Jo, nog börjar han bli stor alltid! :)

Nya bilder finns på Gnägg. Tråden heter "Äntligen nya bilder!"
Du får kolla där! :D

Jag väntar spänt på att din fölis ska komma ut! Två månader går jättefort!! ;)

Sto född 6 juni, ~142 cm dag (mättes till 140,5 på klinik för 3 veckor sen). Tyvärr både stel och uppdriven :(. Hoppas dock att det ska fixa till sig.

Min egen Akriboriunge född den 13 maj -03 är 145 cm (o 150 över rumpan...). Hans lille kompis, e. Quite Easy, som oxå bor hemma hos oss och är tre veckor yngre (född den 1/6) är precis en decimeter mindre, mao. 135 cm över manken o 140 över rumpan.

Har en halvblodshingst född 25 mars 2003, och jag tror att han är ung 147-149 cm just nu.
Har precis varit inne i en växtperiod, då han var ca 5 sm högre över baken.

Har en liten sju månaders "åring" (f-29 juni) som mäter 128 cm i mankhöjd och sisådär strax över 132 cm över baken. Hoppas hon blir åtminstone 157 cm. (mor 160 cm, far 165 cm).

Mätkäpp =) Har du sett en ponnymätning vet du vad jag menar. Det är en 'käpp' och så kan man dra ut en del uppåt som är graderad, och fälla ut en liten 'pinne' som man lägger över manken. Det är vattenpass på den delen så man ska mäta rakt. Sen läser man bara av på mätstickan.

Odal hade förr, annars har bla Börjes mätkäpp. Helt outstanding.

Annars GÅR det att ta en styv pinne och ett spö t ex och ställa den styva pinnen på marken, lägga spöet över manken och se till det blir 90 graders vinkel där de möts och sen mäta på pinnen, men man får en felmarginal då.

Mitt halvbloddsto är drygt 140 cm hög nu (143?) och hon är född 21 april 2003.
Kompisen (50% fullblod) är nog också så stor, och f. 26 april.

Har en Knabstrupper hingst som är född i april 03 och han är nu 149 cm.

/Annelie

Hej
Min är ca 125 cm och är 8 månader och av rasen Islandshäst.
M vH M

har två ston en efter e Magini-Feliciano hon är ca 138 cm född juli -03 mkt vacker o söt häst.
en e Cardento-Pik Triumph ca 145cm blir stor! växer o växer!!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka