skjona

Trådstartare
Har också en närbesläktad liten klifråga...
Mitt sto är extra fnattsugen när hon är dräktig av någon anledning och när jag kelar och småkliar henne fnattar hon väldigt mjukt och försiktigt tillbaka på mej.Bara med överläppen och gärna i nacken. Det här brukar hon bara göra med mej eller barnen och sina egna föl.Aldrig med de andra hästarna i hagen som inte är islandshästar.Uppfattar hon oss som medlemmar i flocken men inte de andra hästarna,förutom sina egna föl?Ibland känns det som hon är mera bunden till oss än de andra hästarna.....

Hon kliar tillbaka =) du är hennes vän.

så länge det är du som bestämmer när ni ska klia o om du börjar o hon kliar tillbaka så tycker jag det är okej.
så gör jag med våra hästar iaf!

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 561
Senast: Stereo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 667
Senast: AbCdE
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka