Flyttfåglar

sthu

Trådstartare
Ska göra ett litet arbete om flyttfåglar. Universitetet, så rätt hög nivå (inte bara "fåglar flyttar på hösten och kommer tillbaka på våren")
Har total idétorka! Vill ha något lite annorlunda, en spännande vinkel som man inte brukar tänka på. Jag hade en massa idéer förra veckan, men glömde skriva ner dem.. :mad:

Har ni några tips på intressanta flytt-relaterade faktoider?

Sv: Flyttfåglar

Det gick en fantastisk serie på TV för inte så himla länge sedan, med mycket ovanlig fakta och närbilder på flyttfåglar i storm och gäss som flög över Himalaya mm. Där tog de upp en hel del man ofta inte tänker på, hur fåglarna kommer ifrån varandra, familjerna splittras, en del inte orkar och blir kvar i landet de skulle lämna mm. Kanske kan du få någon inspiration till din vinkling därifrån, om du vet vilken serie jag tänker på?

Annars vore det spännande att följa en sädesärla hela vägen från Sverige till Sydafrika...

Jag tycker det skulle vara väldigt intressant att få veta hur den globala uppvärmningen påverkar flyttfåglarnas rutter och häckningstider/platser.

Om du gör ett sådant arbete skulle jag med glädje läsa det sedan!

Läste också lite snabbt någonstans att magnetismen från polerna har börjat ändras; jag undrar hur detta påverkar flyttfåglar, det måste ju påverka något enormt! :crazy:

Ja, sånt är jag med intresserad av! Men fick svar från läraren att fokus skulle ligga på fågelart, inte flyttbeteende :meh: Typiskt.
Men jag valde ändå att krångla till det lite, valde att skriva om fåglar som flyttar till fots (kejsarpingviner!) :D Får väl se vad som sägs om det..

Men nu fick jag massa idéer till mitt riktiga magisterarbete, tack hörrni!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 870
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka