Flyttbar lösdrift!

A

aenglah

Hur funkar det?
Nackdelar/fördelar?

Vill veta allt. Vill gärna köpa något lösdriftstält som någon provat så man inte står där i vinter med något som inte fungerar.

Sv: Flyttbar lösdrift!

Hur funkar det?
Nackdelar/fördelar?

Vill veta allt. Vill gärna köpa något lösdriftstält som någon provat så man inte står där i vinter med något som inte fungerar.

Som komplement till det riktiga stallet - jättebra! Men stormiga perioder med snöyra krävs något rejält om det skall vara skyddat och bra för hästarna samt säkert att ha dem där. Man vill inte ha hästarna inne i det när stormarna viner och det finns risk att tältet följer stormen.

Sv: Flyttbar lösdrift!

Min svåger har båghallar på 12 x 24 meter till sina köttdjur. De är egentligen avsedda att alltid stå på samma ställe, men han har byggt om dem så att de är flyttbara med traktor. Funkar utmärkt!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 134
Senast: Cambrie
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 611
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 788
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar