Flyttat hemifrån - när adventspynt?

vicky417

Trådstartare
Flyttade hemifrån i somras och varje år har jag tidigare gjort adventsfint när mamma börjat med övriga huset men nu är de ju bara jag och min sambo. Har sett att vissa elstjärnor kommit fram hos grannarna.
Jag vill bara sätta igång nu! Ta fram elljusstjärnorna på fot och köpa hem adventsstjärnor och sätta i fönsterna! :d

Sv: Flyttat hemifrån - när adventspynt?

Jag har hängt en stor stjärna vid balkongdörren. Ev övrigt pynt får vänta till 1:a advent, men pynta om du vill. Förra året hade vi en adventsstake till påsk i köket....:o

Julpynt i form av lampor tycker jag kan få komma fram tidigt, det behövs i mörkret.

Jag kommer pynta det mesta nästa helg, sen är det Globenaktiviteter nästan hela veckan och sen hinns det inte med förrän andra advent och då är det för sent.

I helgen var det julskyltning tex på NK, men eftersom det nästan var vårväder kändes det ganska fel. ;)

Det fina med att flytta hemifrån är att man gör precis som man själv vill. :bump:

Jag har t.ex. haft "vintergran" från mitten av november till slutet på februari. :angel: Julgran kallades den bara från dan före julafton till trettondagen. :D

jag ska gora en julkrans och hanga pa dorren imorogn :bump:

Sen blir det inte sa mycket mer pynt da vi ar nyinflyttade och inte ager nagot eller har rad att kopa nytt :o sa ja, vi borjar imorgon! :D

hittade t.om. sma fula roda plastgranar att pryda kransen med som forra husagarna har lamnat kvar :angel:

Jag börjar adventsstäda i början av nästa vecka, och då åker grejorna fram också. :) Sedan tänder jag dem inte förrän till helgen, men ändå. :)

jag ska gora en julkrans och hanga pa dorren imorogn :bump:

Sen blir det inte sa mycket mer pynt da vi ar nyinflyttade och inte ager nagot eller har rad att kopa nytt :o sa ja, vi borjar imorgon! :D

Haha, också nyinflyttad och fick upp en (egentillverkad! :grin: ) dörrkrans i helgen :banana:

Annars så satsar jag nog på advent för det lilla pynt vi har och kanske något mer senare om och när jag trillar över det :p

Jag bor själv, har haft framme mina i ett par dagar. Gör det när jag känner för helt enkelt, andra får tycka vad de vill ;)
Har bott hemifrån i fyra år och gjort samma. Tomtarna kommer nog fram snart de också!

Jag julpyntar strax innan första advent, ibland redan helgen innan för den 1a advent ska jag bara ha adventsmys och inte ränna runt och städa osv.

Får se hur mkt pynt det blir i år dock.
Har en ny hund hemma som är lite större och når överallt och hon är nyfiken på allt och vill gärna provsmaka på allt..

Jag pyntar alltid till första advent, inte tidigare. Helst inte förrän på söndagen. Det blir lite extra betydelse i traditionerna och stämningen om man håller på sig och inte tjuvstartar tycker jag. Andra saker kan jag dock tjuvstarta med, ex julmust och glögg, så jag är inte superkonservativ ;)

Jag sätter upp adventsljusstakar och stjärnor på lördag innan första advent, tänder dem på lördagkvällen.
Övrigt pynt (julgran och ett par stackars tomtar) kommer upp dagen innan julafton.

Jag är fruktansvärt konservativ gällande det här, ingenting annat är rätt :o.

Alla gör ju som de vill, men såhär gör jag:

Vintergardinerna kommer upp i slutet av november.
Adventsljusstakar och -stjärnor ställs fram kvällen före första advent och tänds första advent.
Julgran och julpynt kommer fram ungefär en vecka före jul.

Tror mitt får komma upp i helgen för nästa helg ska jag byta stall på hästen och få hem en annan häst så då hinner jag inte :)

Ja, om du VILL vänta till första advent så kan du ju ställa fram allt i helgen men vänta med att tända till nästa helg. :idea:

Jag har börjat.
Det är det som är det fina med att vara vuxen i sitt eget hem :)

IMAG0757_zps0e593b70.jpg

Lite i taget, ska upp en stjärna i fönstret.

Det är nog advent innan jag är klar!

Jag har redan hängt upp en ljuskrans i vardagsrummet pga ljuset blir så mysigt :)
sen har jag stjärnor till köket men de kommer nog upp snart med annars har jag inget mer

Blir en sväng till plantagen och se om de finns fina julstjärnor ännu

ICA här säljer julstjärnor för 10 kr/st. Om det är blommorna du menar :p Har även sett på blomsterlandet (köpte rosa!!), så nog finns det redan att köpa :)

köpte två röda på plantagen idag men de får bli två till :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka