Flyttar snart

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag hyreskontraktet på huset som jag ska flytta till. Inflyttning sker om cirka 1½ vecka. Det är en del som fattas i huset fortfarande men jag hoppas att sånt kommer på plats innan dess, bl.a. diskbänk, vattenkran, köksskåp m.m.

Nu funderar jag på hur själva flytten ska gå till. Den har jag hittills bara ägnat en flyktig tanke. Min bil är ju väldigt liten och saknar dragkula så jag kan inte bara hyra en släpvagn. Det lutar ju åt att hyra en liten lastbil. Undrar bara om flytten kan klaras av på 4 timmar? Ca 75 minuter kommer gå åt till transport. Det ger en lasttid på knappt 3 timmar. Borde ju gå. Så fasligt mycket prylar har jag inte. Om jag inte hinner ta alla kartonger så kan jag ju ta dessa i bilen senare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 755
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 548
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hamnar ofta i dilemmat att det är långt att åka för att uträtta ärenden. Idag misslyckades jag med att byta däck på bilen och...
44 45 46
Svar
905
· Visningar
60 982
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• 07:or del 23