Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antalet lådor och todsåtgång beror ju helt på en hel del faktorer:Har köpt villa och ska flytta på hösten. Känner oro och stress inför flytten. Hur många flyttlådor behövs och hur länge tar det att packa om man bor i ett hus på 70 kvm?
Och att man trots att man tycker att man rensat rejält står med ouppackade flyttkartonger efter 20 år i nya boendet..,.Jag känner att det enda rimliga svaret är att det tar evigheter att packa och du behöver fler kartonger än du kunnat ana
Jamenprecis! Och när det bara är ”det allra sista” kvar så krävs minst fem kartonger till det, inte bara en som det verkar.Jag känner att det enda rimliga svaret är att det tar evigheter att packa och du behöver fler kartonger än du kunnat ana
Jag brukar köra en rensning när man packar UPP också. Man liksom inser att vad fan ska jag med detta till egentligen??? Och så vipps så har man en kasta hög i sitt nya hem.Och att man trots att man tycker att man rensat rejält står med ouppackade flyttkartonger efter 20 år i nya boendet..,.
Jag som är ganska stabil egentligen gjorde 4 flyttar på 2 år med bohag och allt. Men jag lärde mig en del av det. Första flytten tog jag med allt. Nästa kastade jag massor (varav jag kan sakna en del idag) tredje flytten blev lite hipp som happ och sen stod allt i kartonger till flytt 4 mer eller mindre. Men vid den flytten packade jag upp allt samma vecka så jag har endast 10 tomma flyttkartonger i mitt förråd. Visst finns det oordning i garderober och skåp trots att jag bott här några år men det mesta fick jag ordning på direkt. Det är verkligen viktigt att ta tag i kartonger direkt för annars blir det stående. När flytt 1 skedde hade jag 25 ouppackade kartonger från x antal år tidigare... De rök i flytt 2 utan att jag ens tittade vad som var i dem.Jag blir lite nyfiken - ni som skriver att ni brukar göra si eller så, hur många gånger har ni flyttat?
Jag har bott på flera olika ställen, men egentligen aldrig flyttat hela mitt bohag huttills. Fast blir inte så omfattande för min del ändå då jag bor på 23 kvm nu och ändå inte har ALLT här, utan en del från när jag var liten/yngre bor hemma hos pappa och mamma. Så jag har liksom aldrig upplevt flytta-flytta med massor av kartonger ännu.
Jag har flyttat sex gånger genom årenJag blir lite nyfiken - ni som skriver att ni brukar göra si eller så, hur många gånger har ni flyttat?
Jag har bott på flera olika ställen, men egentligen aldrig flyttat hela mitt bohag huttills. Fast blir inte så omfattande för min del ändå då jag bor på 23 kvm nu och ändå inte har ALLT här, utan en del från när jag var liten/yngre bor hemma hos pappa och mamma. Så jag har liksom aldrig upplevt flytta-flytta med massor av kartonger ännu.
9 gånger på typ 4-5 år. Svårt att få tills vidare kontrakt. Plus bytte stad pga studier.Jag blir lite nyfiken - ni som skriver att ni brukar göra si eller så, hur många gånger har ni flyttat?
6 gånger tror jag.Jag blir lite nyfiken - ni som skriver att ni brukar göra si eller så, hur många gånger har ni flyttat?