Flytta ut katterna till stallet..tips!

L

Lillfisen04

Jag har blivit allergisk mot katter och vi har två stycken nu som går in och ut som dom vill.
Vi har dessutom en liten dotter på 1 år och en till på väg så jag känner att jag vill ha ut katterna ur huset. Men absolut inte avliva dom..dom är ju helt underbara.
Men vi har stall på gården och funderar nu på att göra ett försök att flytta ut dom dit.
Det är ett litet stall med 4 boxar och vi har både uppvärmd selkammare och fikarum, tänkte göra kattluckor så dom kommer in i båda rummen och mat finns i fikarummet till dom och så tänkte jag köpa ett par mysiga korgar dom kan ligga i.

Någon som har gjort något liknade ?
Funkar det tro....och har ni några tips !

Sv: Flytta ut katterna till stallet..tips!

1. Om du ska ha kvar dem, kastrera om det inte är gjort.

2. Hur mycket omsorg kommer katterna få? Är de vana vid att vara ute sen innan?

ja, vi bor ju på landet och dom är vana att vara ute mycket annars också, dom går in och ut som dom vill. Men dom har inte bott i stallet, men dom är ju en del där.
Vi har min svärfar som "hustomte" och han går i stallet och pular på dagarna och även vi är där en del...så ensamma blir dom ju absolut inte..
Kastrerade är dom redan sedan länge...

fler tips..!

Hej

Vi har två katter som bor i stallet. De har det som du beskriver - en uppvärmd del där de kan bo och där mat och vatten finns. De har också lådor så att de kan kissa och bajsa inne. De har flera liggplatser och hittar hela tiden nya. De har luckor så att de kommer mellan uppvärmd del,kall del och ut. På natten blir de instängda (de är fortfarande inte ett år fyllda).

Jag tar oftast in dem på kvällen så att de får lite sällskap, men de har rätt bra sällskap av varandra också. Sen blir det ju alltid lite kel på morgonen när jag ger dem frukost och på kvällen när de får kvällsmat.

I stallet där jag har min häst (ej hemma) finns också katter. Dessa är mycket sällskapliga trots att de aldrig bott inne med ägarna utan bara bott i stallet.

Jag tror att tar man sig bara lite tid med dem så klarar de sig bra i stallet, speciellt som de är vana att gå in och ut som de vill.

Blev inte så många tips men lite om hur vi har gjort.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 865
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV