Tack!
-Vilket typ av skydd mot fästingar, myggor, sandmyggor, loppor, löss? Räcker det med ett scalibou halsband? Känns inte som det? Jag har såndär pipett man sätter i nacken också. Ett scalibou halsband och pipet i nacken, vad mer kan man tänka sig?
-Hjärtmask, ska jag behandla mot det nu innan? Och på plats?
-Har läst att dom lägger ut mat med råttgift, min hund är en sån som äter sånt på gatan. Tänkte om det räcker med att köpa nån munkorg så att jag slipper oroa mig över att hon får i sig nått från backen?
-Vi kör bil ner så hon slipper flyga hon är för stor för att åka i kabinen, jag vågar inte ha henne i lastutrymmet. Så jag kommer köpa med ett riktigt stort lass hundmat. Även gastrointestinalburkar för ifall hon får nått problem med magen och fortiflora.
Jag har kollat upp kring hundmat, det finns inte jättemycket djuraffärer eller hundmat i Grekland. Men hittade nått mjukmatsföretag som säljer i Grekland, hoppas på att hitta det märket på plats. Ska även prata med mina kollegor som redan är där, be dom hitta nån djuraffär och skicka bild till mig vad som finns så jag kan planera foderbiten.
-Jag har maximum försäkring hos Agria. Jag pratade med dom och försäkringen fortsätter, rullar på, täcker allt och fungerar likadant i Grekland, under första året. Sen behöver vi åka hem till Sverige innan 1 år, då rullar försäkringen på som vanligt igen.