Flytta på dig kattkräk

Sv: Flytta på dig kattkräk

Min perser skulle aldrig flytta på sej:D det är han som är boss här. Min andra därimot är ju rädd för allt som rör sej(och sånt som står still också). Så henne behöver man aldrig bekymmra sej för att någon ska sättas sej på.
Visst kan det vara bra om katten flyttar på sej om man kommer och bär på något stort och tungt t.e.x men då kan man ju säga till den att flytta på sej. Därimot kan jag nästan aldrig flytta på en katt som ligger och sover någonstans:o Känner mej så elak då. Men blir jag tvungen så lägger jag katten i knät och klappar den som förlåtelse:D

sv:
Vi är fyra i min familj men vår katt majken sitter ändå kvar om man kommer gående... hon svansar runt mig hela tiden..och jag får kliva över henne hela tin:smirk::)

mamma och pappas katt flyr för det mesta, men han är överlag väldigt rädd för det mesta. skulle tro att det bottnar i att han bott på så många ställen. mina kusiners familj hittade honom övergiven när han var ~2 år, efter ett par år fick han flytta till mina morföräldrar och när morfar dog och mormor flyttade från huset tog mina föräldrar hand om honom.

han är mycket mindre skygg nu än när dom tog honom, men tror aldrig han kommer komma ifrån flyktinstinkten. om man kommer hem och han är utanför huset springer han alltid såvida man inte lockar på honom medans man går mot honom och på så vis (antar jag) talar om vem man är och att han inte behöver vara rädd.

ang. om jag flyttar mig för katten eller ej, så går iallafall jag runt kissen om han sitter på golvet, men vet inte hur mina föräldrar gör.. sen får han bara ligga i en fåtölj i rummet (pga. min allergi) och ligger han där så sätter jag mig oftast någon annanstans, alternativt säger åt honom att gå bort, men jag skulle aldrig sjasa bort honom...

Båda mina flyr när det kommer människor de inte känner. Narcissa är fortfarande skygg och flyttar sig även för mig, men Draco har fattat det där med att hjälpa till att träna mattes balans genom att ständigt befinna sig framför hennes fötter. :p Honom får jag kliva över om jag ska förbi, han är så enormt kelig att han n-j-u-t-e-r av all kroppskontakt han får, även när jag snubblar över honom.

Jag flyttar inte på katterna om de ligger någonstans. Jag har tre fåtöljer, så vi kan ha en var. Ligger någon av dem i datorfåtöljen när jag ska sitta där, sätter jag mig på min pilatesboll istället. Den har de inte lyckats lägga beslag på ännu. :D

Min ena katt flyttar på sig om vi går förbi för det mesta, hon bara är sådan, dock går hon gärna brevid oss. Är det hantverkare här flyttar hon definitivt på sig. Hon är rädd för främlingar. Vår andra kisse sitter kvar alltid och ÄLSKAR hantverkare. Han är jämt med dem/runt dem så blir de för irriterade har vi stänga in honom. Han är dessutom döv så sittr gärna kvar när de slipar och har sig. De flesta tycker det är roligt :)

Måns flyttar då rakt inte på sig. Såvida han inte ska visa matte vägen till kylskåpet: "Kom nu! Jag vill ha maaat! Såja, ta fram burken. Bra! Nej nej nej, liiite till!! Ställ ner hela burken! Jo, snääälla! Tjurkärring...".

Min katt sitter oftast kvar.
Men ibland kan han göra det med flit för att blockera vägen.:)
Men visst har det hänt att jag har snubblat på honom när han stryker sig mot mina ben, men jag blir helt förskräckt och inte skriker åt katten .
:D

*KL*

Har ofta hänt att mina katter blivit kallade kräk. De springer före mig ner för backen till stallet i kolmörkret och stannar mitt på stigen. Vet inte hur många gånger jag med min stora mage snubblat på dem... De är för säkerhetsskull svarta och grå dessutom...

Älskar dem ändå!!!:love:Och de är lika glada för det! Gör samma sak kväll efter kväll...

Min katt springer alltid framför fötterna på mig och hon lär sig alldrig att hålla sig undan, så hon får faktiskt skylla sig själv om hon får en spark i arslet. Det är en sak om de sitter framför en från början, men när dom j*vlarna springer ut mitt framför en :mad: Men jag gillar henne ändå :love:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med...
Svar
19
· Visningar
2 053
Senast: Milene
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar