flytta kattlådan = problem!

D

Dezz

Hej!

Vi har en cornish rex på 7 månader, vi har alltid haft kattlådan på övervåningen men pga att vi nu bygger om vill vi flytta den till källaren men vår katt vägrar.. Står inte lådan där den ska så går hon till närmaste matta istället.. även om man om och om igen visar henne var den är så struntar hon i det och gå till mattan..

vad ska man göra åt detta, det håller på att driva oss till vansinne..

Någon som har några tips..

kan man stänga in henne ett par dagar i det nya rummet o hoppas på att hon accepterar det, eller gör man problemet större då??

tacksam för all hjälp jag kan få..

Sv: flytta kattlådan = problem!

Hej!

Vi har en cornish rex på 7 månader, vi har alltid haft kattlådan på övervåningen men pga att vi nu bygger om vill vi flytta den till källaren men vår katt vägrar.. Står inte lådan där den ska så går hon till närmaste matta istället.. även om man om och om igen visar henne var den är så struntar hon i det och gå till mattan..

vad ska man göra åt detta, det håller på att driva oss till vansinne..

Någon som har några tips..

kan man stänga in henne ett par dagar i det nya rummet o hoppas på att hon accepterar det, eller gör man problemet större då??

tacksam för all hjälp jag kan få..

mina har alltid varit duktiga när d gäller lådan o när jag flyttar den till en annan rum brukar ja stänga in katter där i kanske fem min... sen har dom fattat det..
fast ja har heller aldrig haft ngn som gjort som dina heller..bestämd dam;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 406
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 524
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV