flytta hemsida..

A

airama

Jag kan inte mycket om hemsidor och domäner osv.
Skulle bli jätteglad om någon ville försöka hjälpa mig att förstå mer om mitt "problem"

Jag har en hemsida som jag har haft sen 2002, i geocities.com, dvs en gratis sida. Jag har gjort hemsidan själv i deras program.
Har på senare tid börjat fundera på att ha en "egen" sida som www.blablablabla.se och givetvis betala för den.
Hur gör jag för att få en sån sida?

Skulle också vilja att det går att flytta över min nuvarande sida till den nya sidan och även att jag gör alla uppdateringar av sidan i geocities program, går det?

Hur mycket skulle en sådan sida kosta ungefär? Hur mycket kan jag ha på den och hur många kan titta på den?

Just nu står det på min hemsida något om "exeeded allocated data transfer", vet inte exakt vad som menas med det, men jag har varit med om det förut och jaghar fått för mig att det har och göra med att jag kanske har för mycket saker på sidan och att för många folk har tittat på sidan på för kort tid, stämmer det?

Skulle som sagt bli mycket tacksam om någon vill förklara allt för mig. :bow:
 
Sv: flytta hemsida..

airama skrev:
Jag kan inte mycket om hemsidor och domäner osv.
Skulle bli jätteglad om någon ville försöka hjälpa mig att förstå mer om mitt "problem"

Jag har en hemsida som jag har haft sen 2002, i geocities.com, dvs en gratis sida. Jag har gjort hemsidan själv i deras program.
Har på senare tid börjat fundera på att ha en "egen" sida som www.blablablabla.se och givetvis betala för den.
Hur gör jag för att få en sån sida?

Skulle också vilja att det går att flytta över min nuvarande sida till den nya sidan och även att jag gör alla uppdateringar av sidan i geocities program, går det?

Hur mycket skulle en sådan sida kosta ungefär? Hur mycket kan jag ha på den och hur många kan titta på den?

Just nu står det på min hemsida något om "exeeded allocated data transfer", vet inte exakt vad som menas med det, men jag har varit med om det förut och jaghar fått för mig att det har och göra med att jag kanske har för mycket saker på sidan och att för många folk har tittat på sidan på för kort tid, stämmer det?

Skulle som sagt bli mycket tacksam om någon vill förklara allt för mig. :bow:

exeeded.. du har haft många besökare som titta på sidan och du har använt upp din tilldelade bandbredd. alltså. har man myket stora bilder så går det mycket trafik och när det är till en viss gräns stängs det ner. per dygn.

flytta.
rent teoretiskt ska du kunna spara ner sidorna på din dator och ladda upp dem på en ny domän./webhotell.

i värsta fall.. öppna varje sida i nytt fönster och under Arkiv-spara sida som...

jag har ett som heter www.B-one.net som kostar från 12 kr/mån + moms.
de har även sån webredigerngs program man kan använda direkt på nätet liknade som geocities.

webhotell
det finns massor av olika till olika priser
i mitt exempel ovan är det 300 MB på minsta kontot och det är fri trafik, med en .se adress är det ca 600:- på ett år.

sen finns det massa små trix för att få ner trafik mm.
att förminska bilderna i ett fotoredigeringsprogram istället för att klistra in dem och ändra storleken i redigeringsprogrammet för de bilderna är lika stora som originalet eg.

gör tumbnails med små bilder att klicka på för att undvika långa laddningstider.
 
Sv: flytta hemsida..

Vet inte om geocities har stöd för FTP annars om den har det så är det bara att ladda ner filerna från geocities och sedan upp på den nya stället.
 
Sv: flytta hemsida..

Tack för din hjälp!

Men jag vet ändå inte hur jag ska ladda upp min sida på en ny domän?
Om jag lyckas spara min sida, sen när jag då ska ladda upp den på det nya stället, kommer den att vara likadan då verkligen? Och var ska jag då uppdatera den?
Hur ska jag få den nya domänen? Är det bara att gå till nån sida som har domäner och registrera sig och betala eller? Jag vill gärna ha en .se sida. Hur gör jag då?

Jag har gjort bilderna små innan i photoshop, alltså inte förminskat dom i geocities program.


Tack för hjälpen hittills! :bow:
 
Sv: flytta hemsida..

Jag tyckte jag såg nåt om FTP igår när jag höll på och fixade med sidan. Får kolla upp det igen!

Tack!
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 230
Senast: LovingLife
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 806
Senast: Stereo
·
Hundträning Hej! Jag har gått lite viltspår med tidigare hundar, men inte stött på just detta beteende, så jag vill gärna bolla lite tankar med er...
Svar
7
· Visningar
1 462
Senast: Ldsi
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 868
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp