Flytta hästen och vaccination

K

Klackskor

Ska flytta hästen till ett annat stall och har inte möjlighet att
vaccinera (stelkramp) innan den flyttas, går det bra tror ni?

(hästen har inte fått sin vaccination detta år)

Sv: Flytta hästen och vaccination

Skulle tro att det finns lika mycket stelkrampsbakterier var hästen än bor så vilket stall den står i kvittar.
Vaccinera hästen så snart som möjligt bara (ska ju ske vart tredje år).

Edit: Det nya stallet bryr sig knappast om stelkrampsvaccinationen utan bara hästinfluensan.

Okej, men det är en väns stall den ska flyttas till med bara två andra hästar, tänkte bara på smittriskerna! Men jag ringer dit en veterinär veckan därpå hon kommit "hem" dårå!

Är de andra hästarna vaccinerade är det ju itne så stor risk för dem att bli smittade av ngt, men däremot kan det ju vara stor risk för din!

Okej, men det är en väns stall den ska flyttas till med bara två andra hästar, tänkte bara på smittriskerna! Men jag ringer dit en veterinär veckan därpå hon kommit "hem" dårå!

On det fortfarande är stelkrampsvaccinationen du menar som du skrev i första inlägget, så är det väl ingen smittorisk när det gäller stelkramp :confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
345
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Hello
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka