K
Kaawaaii
Hejsan! Jag har en d-ponny, arab, som är 21 år och hur fräsch och pigg som helst. Han är inte så stressad eller vad man ska säga för att vara arab, inte "hispig". Han står nu i ett stall med 7 boxar, varav 1 är ledig. Min häst trivs inte säskilt bra då de andra hästarna är elaka mot honom, vi har väntat ett tag och skulle se om de blir bättre. Men de andra hästarna är inte mycket snällare! Förrutom det med de andra hästarna så har stallet konstiga rutiner. Boxarna har inget galler imellan så de kan i stort sett äta från varandras krubbor. Detta tycker jag är mycket konstigt och vill därför flytta min häst. Han stod i ett annat stall innan sommaren, men de brann upp :S så jag va då tvungen att flytta honom, men tycker ni det är fel att jag flyttar honom igen??? Och sen ska jag själv flytta om ca 1 år så då måste han flytta ännu en gång! Hittils har det ju gått bra med själva "flytten" förrutom att han är lite svårlastad, men när han väl är i stallet mår han jättebra, förrutom i hagen med de andra hästarna som inte är så snälla mot honom (han får ingen lunchhö eftersom de andra hästarna jagar bort honom, så vi måste ta in honom vid lunchtid och ge honom innomhus). Vad tycker ni är bäst? Huvudsaken är väl egentligen att han har samma ägare när han flyttar, alltså att han har någon "som han känner" när han flyttar.
Vill gärna ha snabbt svar.
Vill gärna ha snabbt svar.