Flytta dräktigt sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare selda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 944

selda

Trådstartare
Kan det finnas risk att stoet kastar om man flyttar henne till ett annat stall, hon har stått där förut och det är samma häst som står kvar nu. Hon ska föla i slutat av maj. Törs jag flytta på henne. Tacksam för hjälp då vi flyttar själva snart och det blir rätt långt om hon ska stå kvar i det nuvarande stallet.

Sv: Flytta dräktigt sto

Ska hon flyttas så är det bättre att du gör det NU än att du väntar.
Det är alltid en viss risk att flytta på dem, men om blivande hästkompisen inte är ute och far på en massa tävlingar och sånt så är nog smittrisken ganska liten.

Sv: Flytta dräktigt sto

nej det är ingen tävlings häst och det blir flytt till mitt ute i skogen, så då borde jag göra det snarast alltså.

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: Mia_R
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 113
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka