Flytt med hund

LillaL

Trådstartare
Jag har precis för en vecka sedan flyttade med min 1-åriga hundtjej till en större stad, från hus tilll lägenhet, från lugnt område till centralt- en stor omställning helt enkelt. Hon har anpassat sig bra på den kort tiden tycker jag, men nu de senaste två dagarna har hon sovit väldigt mycket. Visserligen höll hon igång och var mer nervös/orolig/otålig de första dagarna vi var i lägenheten, men nu sen i förrgår har hon sovit i princip hela tiden. När vi får ut och så är hon pigg, glad, hon äter bra osv, men som sagt, sover och sover och sover. Kan det vara så att hon "tar igen sig" nu när hon börjar komma tillrätta? Någon med erfarenhet av detta?
:)

Sv: Flytt med hund

Det är klart att en sådan flytt innebär massor av nya intryck för hunden, särskilt som ni flyttat från ett lugnt område till storstad, med mera människor, hundar, trafik och ovanliga ljud och lukter. Det är naturligt att hon blir trött, och bara bra att hon sover mycket, för att bearbeta intrycken. Det hade varit mycket värre om hon hade verkat stressad och orolig.

Hon kommer säkert att acklimatisera sig snart. :)

Sv: Flytt med hund

Tack för svar, och ja, du har säkert rätt!:) Det är nog bara jag som är orolig för att hon inte ska trivas:)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 147
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar