Flytning hos tik?

C

ChristinA

Är det vanligt?

Hon är ca 3år och har ganska nyligen löpt, har inte närmare koll på veckorna men hon bör vara i skendräktigheten nu.
Ibland när hon reser sig kommer det ut ett litet segt "skosnöre". Är detta vanligt?
Hon är ok för övrigt, möjligtvis att hon äter något långsammare. Om nu det har samband.

Efter förra löpet blev jag rejält orolig för livmoders inflammation då det kom en kraftig, seg grönaktig flytning. Då åkte vi direkt till vet. som röntgade och inte hittade någonting. Men medicin fick hon.

Nu är jag lite kluven, för det har varit så här mer eller mindre, efter varje löp under en period.
Och samtidigt som det inte känns bra så har jag inte råd att röntga henne 2 gånger om året.

Min plan är att avvakta, och blir det mer så ringer jag.
Men jag tar gärna del av era erfarenheter. Är det vanligt med flytningar hos tikar?

Sv: Flytning hos tik?

Min tik hade så efter första löpet och det visade sig att hon hade "vaginit". Hon fick lite antibiotika och sedan blev det bättre.

Tack för svaret!
Någon annan som har återkommande besvär? Vad har ni gjort?

Min hade så efter första löpet... åkte till vet o hon hade endococcer i slidan.. fick antibiotika... o nu efter andra löpet så har jag inte sett något alls...

Min har det då och då. Bara nån dag med segt slem. Inte i samband med löp utan lite när som helst. Hon är lika pigg och rask som vanligt, äter och busar som aldrig förr. Jag tolkar det som att det är normalt...;)

Min hund hade det innan första löpet ens. Veterinären sa det var typ slidkatarr..och hemskt vanligt. Jag skulle bota detta med filmjölk med levande bakteriekultur, i slidan alltså (plastspruta med filmjölk), presis som vi människor kan göra om vi åker på obalans. För det var ju endast PH värdet som var lite i obalans. Så då gjorde jag det och nu är det borta och har ej kommit igen.

Tack för era svar!

Hon har det inte nu.
Det är inte hela tiden. Blir inte klok på det, men det skall väl vara så.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 588
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 259
Senast: regina11
·
Hundhälsa Min tös började löpa 23:e Juli och avslutade löpet igår. På Lördagen hade hon gulaktiga flytningar som sedan avtagit. I övrigt som...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama