Platt och ganska skandinaviskt iaf: Svenskt Tenns hårda bordstabletter/underlägg. Går ju att addera glasunderlägg eller tex deras grytunderlägg eller någon textil (löpare?). Både rätt tidlöst (men kräver ju lite insikt i inredningsstil/smak förstås), ganska lätt att transportera och hållbart. Eller presentkort i deras butik, så kan de välja själva?En god vän till mig ska gifta sig i vinter/vår och jag behöver klura ut en riktigt bra bröllopspresent!
Förutsättningar:
* Bröllopet sker i ett annat land än där brudparet bor - jag behöver alltså kunna få med mig presenten på flyget och de ska kunna få med sig presenten sedan när de flyger hem. Inget för stort alltså!
* Jag har inte varit hemma i deras nuvarande hus då de bor i ett av världens farligaste länder. Jag vet vad bruden har för inredningssmak såklart men har ingen aning om vad som passar in där de bor just nu.
* De har en liten dotter.
* Jag har bara varit på spanska bröllop de senaste åren och där ger man pengar, inte presenter, så det känns som att jag är helt lost på vad som är en passande bröllopspresent överhuvudtaget.
* Upplevelsepresent går bort då de bor i en stad där jag aldrig varit och inte har nån aning om vad som finns. De kommer förvisso ofta till Europa men det känns svårt att ge nåt som kan nyttjas här.
* Jag kan komma på presenter att bara ge bruden, eller lilla dottern, men ingenting som liksom passar båda. Jag känner inte brudgummen väl alls.
Jag köper gärna något:
* Typiskt svenskt! Något som liksom står ut lite.
* Något riktigt elegant och classy.
Har noll idéer så snälla HILFE!
Svårt ändå, bröllopsgåva är svårt nog även om man fått viss typ av ”önskelista”.