Flygande pass

Har du ridit i flygande pass?

• Antal omröstningsdeltagare
    76
Sv: Flygande pass

Boj skrev:
Nä det brukar ju inte göra det, vissa hästar använder passen just för att den går fortare än galopp. Men det är riktiga passhästar, med rejält krut i benen. På dessa hästar är det wiplash varning.;)

Det är väldigt längesedan jag fick flyga fram i pass. Har fyrgångare hemma... En av dem lägger sej i pass om jag pressar på tölten, men den ökar inte så där snabbt så han räknar jag som fyrgångare ändå.

Första gången var av misstag. Såg stora sorkhål på fältet och tog i tygeln för att sakta av vilket blev en rejäl flygande pass istället. Vilken fart och tur var undvek hästen alla sorkhål, lite hjärtklappning var det ju för brutna ben mm. Den hästen lärde mej flygade pass och den hästen hade väldigt lätt för sej. Inköpt som fyrgångare ;)

Sista gången jag red pass var med Þokka men nu går hon i avel sedan 2005.

Ökad tölt och flygande pass är något som ger ståpäls. Har redan whiplashskada så ytterligare gör nog varken från eller till :angel:

Klart man har ridit flygande pass :D tävlar femgång också!! Tyvärr har det nog blivit för mycket för Sagas smak :( ska inte passa på hela vintern nu. Det får vila till våren

/Jenny

Ja älskar det!
Det är ju liksom grädden på moset... tyvärr blir det ju inte så ofta.

Red en häst på Island Fálki, han hade tre gångarter, skritt grisepass och flyyygande pass :angel: och på honom var det fritt fram att speeda, oj oj vilka hastigheter så tårarna rann av farten!

Ninni
wwww.marklanda.dinstudio.se

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
738
Senast: Raderad medlem 142658
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 710
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Gotlandsrusset har funnits på ön sedan järnåldern. På Lojsta hed lever fortfarande ca 50 halvvilda russ i stora flockar. Du kan boka ett...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar