Flygande byten

Apollo 13

Trådstartare
Är det någon skillnad på galoppombyte och flygande byte?

"beautiful flying changes (started with one time flying changes)"

Sv: Flygande byten

"Simple flying change" går genom trav eller skritt. "Flying change" är ett vanligt galoppombyte från galopp till galopp utan annan gångart däremellan.

Ooops jag skrev visst lite för snabbt! "Simple change" är byte genom skritt eller trav. Finns inget som heter "simple flying change".

"One time flying changes" låter som dålig engelska. Jag skulle tro att de åsyftar byte i varje språng, alltså ettor.

Och jag tror tvärtom, att hästen gör ETT byte i språnget, men inte seriebyten. ;)

Nej då är det bara ett byte som betyder flying changes, one times flying changes är ettor..

Titta tex på matinés kür där säger de one times till ettorna

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
23 990
Senast: hastflicka
·
Dressyr Vad är ditt absolut bästa tips för att göra ett bra galoppombyte i språnget? Hästen kan och jag kan egentligen, men jag hittar inte...
Svar
9
· Visningar
2 439
Senast: Jfrelin
·
Ridning Jag hjälper en tjej med hennes hopponny. Han är jättefin i dressyren men är helt befäst i att byta galopp så fort man går in på en...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: MimmiNO
·
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka