Flummigt brev

lillbamse

Trådstartare
Fick ett flummigt brev till företaget där jag jobbar idag..
Var nån av alla dom som brukar rida på över gården och ut på skogsvägen som hade skrivit ett brev där följande stod:

" Till er som jobbar på gården. Ni får lov att sluta varva era traktorer så himmla mycket när ni kör omkring på gården för att ni skrämmer djuren som är på gården och våra hästar när vi rider förbi. Tycker de är väldigt dårlig stil av er att inte släppa av på farten när ni åker upp för backen med era lass för vi kan faktiskt komma ridandes."

HUmm hur ska man ställa sig till de brevet ?
Chefen tyckte de var skratt retande att hon/han/de verkar kräva att vi ska hålla oss undan på gården för att hon skall rida över den ?
Den som skrivit brevet är väl den enda som sakt nå sen gården uppfördes för en sådär 40 år sen!

Va tycker ni har hon/han/den rätt eller ?

Sv: Flummigt brev

:rofl:
Tycker inte ni behöver göra någonting, hon rider ju där på eget bevåg. Ni har ju ingen skyldighet att rätta er efter henne. Det är väl inte hennes gård heller?

Om hon inte har en trafiksäker häst bör hon väl rida någon annanstans istället...

Vilket trams :D !! Håller med Domino, såklart får de låta bli att rida där om det inte passar sig med vad ni sysslar med på gården.

Rider han/hon över eran gård? eller ligger stallet på samma gård?
Jag tycker att man visst kan sänka varvtalet när det finns hästar i närheten.
Det handlar inte om hästen är trafiksäker för det kan den ju va men se ett spöke precis... :smirk:
Eftersom dom är flyktdjur så kan man inte vara säkra på att dom inte plötsligt vill fly!

Sen om det är så att hon/han försöker läxa er fast hon/han genar över er gård så tycker jag också att det är skrattretande.

Men om människan inte har ngt med gården ni jobar på att göra så har hon ju egentligen inget att säga till om.
Däremot skulle jag ta hänsyn till ridande ekipagen å stanna traktorn när de kom ridande, vissa gånger måste man slå av maskinen så de vågar gå förbi.Då kanske hästarna märker att det inte är farligt å vänjer sig men om man skrämmer dem kommer de alltid vara rädda när ni kommer körandes.
Även om hästägaren är ett nöt så kan man tänka på djuren, de behöver ju inte straffas för det.

lillbamse skrev:
Tycker de är väldigt dårlig stil av er att inte släppa av på farten när ni åker upp för backen med era lass för vi kan faktiskt komma ridandes."

Jo, men man kan väl inte ta hänsyn till att en häst kan komma innan man ens sett den? Den låter ju som om denna människa tycker att de ska köra sakta och tyst HELA tiden, utifall det skulle råka komma en häst.

om ni ser att det kommer ett hästekipage så kan man ju sakta in lite, även om det är på den egna gården, inte gasa bara för att jävlas, annars tycker att den som rider över en gård får se sig för eller om de inte tycker att det är så trevligt med en masa traktorer mm då får de helt enkelt ta en annan väg...
Jag antar att det har med saken att göra om det handlar om en allmän väg eller om ryttarna liksom sneddar över er gårdsplan...

Liknande trådar

V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 154
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad