Flugtäcke

S

sweetiiiee

Har ni börjart använda det än? (Ni som använder det)
Jag la på pollan det igår + "ufo-huva". Snacka om att hon ser rolig ut :rofl:

Sv: Flugtäcke

Nej det åker inte på ännu, för kallt på morgonen och kvällen ännu. Står med regntäcke på just nu. Avvaktar tills mygg och flugsvärmarna kommer;) däremot åker nog huvan på snart.

Har inte börjar än, är förvånad för han borde ha börjat klia sig.
Men är glad för varje dag som går.
Har nästan allt klart, tvättat och lagat alla täcken, fixat insektsspray, sett över "smörjlådan", det enda som återstår är att handla lite Prob-produkter.

Hej! Jag gick in på hemsidan och läste. Låter väldigt intressant. Har själv en nordis med svåra eksem sedan 9 år och tänkte prova horsol i år. Har aldrig testat det förut.
Men jag undrar, har du testat det här medlet hästcraft. Använde du det både utvärtes i man och svansbotten och i dricksvattnet? Hut var resultatet jämfört med annat som du testat? Det verkar ju visserligen vara väldigt indiviuellt vad som hjälper olika hästar med sommareksem. Efter 9 år är jag fortfarande av den åsikten att täcke och någon slags mjukgörande, klådstillande kräm, schamponering med bakteriedödande schampo är det som gäller. För min häst har det haft mindre betydelse vilken kräm, bara man smörjer noga varje dag.

Snälla du, det är rent saltvatten man gör reklam för. Du behöver inte köpa dyra förpackningar det är enkelt att tillverka själv.

La på i förrgår. Ovanligt tidig knottdebut här, men efter att ha sett fbl springa, springa och springa i hagen en hel dag, och båda herrarna hade sönderbitna skap och mellan frambenen var det bara att kleta på insektsmedel och klä på UFO-dräkterna.

Liknande trådar

Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: CarEr
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
374
Senast: Corax
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 185
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 410
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka