Flugor i hösilaget

mysko

Trådstartare
om flugorna lägger ägg i silaget är det detsamma som att man behöver avmaska??
Det kryllade av flugor i balen (som nu är kastad) men är rädd för att dom har fått i sig innan jag upptäckte dom :crazy:

Ska jag avmaska i förebyggande syfte,, ska ge dom en kur i sept och kan då göra det nu ist :confused:

Sv: Flugor i hösilaget

Flugor? Flugor ger väl ändå inte inälvsparasiter?? Bortsett från styngflugor då, men dem tar du ju ändå i september.

Vilken sorts flugor rör det sig om? För de vanliga inälvsparasiterna är ju aldrig flugor i något stadie. (Jag antar att du menar att det är styngflugor du talar om ändå)
Jag tror inte det är större fara att de har lagt ägg i silaget än när de lägger ägg på betet. Ägg som du inte ser dock.

Sv: Flugor i hösilaget

Zenith skrev:
Flugor? Flugor ger väl ändå inte inälvsparasiter?? Bortsett från styngflugor då, men dem tar du ju ändå i september.

Vilken sorts flugor rör det sig om? För de vanliga inälvsparasiterna är ju aldrig flugor i något stadie. (Jag antar att du menar att det är styngflugor du talar om ändå)
Jag tror inte det är större fara att de har lagt ägg i silaget än när de lägger ägg på betet. Ägg som du inte ser dock.

:bow: :bow:

Då maskar jag som vanligt i sept. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 220
Senast: Sel
·
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 597
Kropp & Själ I några månader har min mamma varit sjuk, sen upptäcktes det att hon har lungcancer. Tyvärr är den obotlig men med behandling kunde dom...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 870
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar