Flugmedel?

L

linabergmer

Andväder ni ngt flugmedel på era hästar?
Om, vilket? O varför? Hur ofta får man spruta på erat medel?

Vi hade tänkt använda switch eller vad det heter, men jag tycker det verkar lite farligt, kan man bara använda det på betes gående hästar, eller även om man rider på hästen?

när jag använde switch
så red jag oxå men hällde inte switchen vid salelområdet!
Men ja tyckte inte det va så bra! :crazy:
Jag har hemmagjort medel som funkar mycket bättre!

Switch funkar väl bara mot bitande insekter? Gör hästen osmaklig, liksom... Eller har jag fel?

Mot flugor, som "bara" irriterar måste man nog smörja in hela hästen med sånt som flugorna tycker luktar illa.

Jag gör eget på matolja, vinäger och vitlök. Det gillar INTE flugorna, däremot är det mycket bra för min plånbok... :D

Har varit mycket trådar om flugmedel på sistone så om du använder sökfunktionen kan du få en massa tips..

Oj, det vet jag inte riktigt, men jag svarade i nån annan tråd tidigare ungefär: 3 dl olja, 1-2 dl vinäger och minst en halv pressad vitlök.

Det känns som att det kan stämma, men jag har inget exakt recept, utan luktar och smakar medan jag blandar... :d

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka