Flughuva = Tillåtet?

I

Izah

Får man ha en sådan flughuva som man har när man tävlar hoppning i dressyr?

Sv: Flughuva = Tillåtet?

I Sverige är det mig veterligen aldrig tillåtet men utomlands är det ofta det om klasserna rids utomhus.

Är det inte så att överdomaren kan ge dispens om tävlingen hålls utomhus och det är mycket insekter?

Det kan bli tillåtet ifall det är mkt insekter och varmt. I Fbo var det tillåtet väl t ex?

Vet inte om du menar som man har på öronen eller över hela ansiktet. För i TR står det att man får använda flugluva, (mask), om man pratar med överdomaren som då kan ge dispens för samtliga tävlande under dagen. När jag tävlade ponny så red jag alltid med flugmask när tävlingen var utomhus efter godkännande av överdomaren.

Ja men falsterbo var en internationell tävling, så då gäller inte Svenska ridsportförbundets regler:idea:

hon undrar om man får ha "hopphuva" när man tävlar dressyr

Det står i TR att om man har fått dispens utav överdomaren så får man ha det, annars förbjudet. :P

Liknande trådar

Utrustning Min Rambo flughuva är spårlöst försvunnen efter min semester, så behöver skaffa något nytt. Gillade mycket med den modellen, men hästen...
Svar
11
· Visningar
412
Senast: EZMK
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: MJLee
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur