Flughuva som går ner över mulen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Blossi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 974
B

Blossi

Jag vet att jag sett detta på bild men vet någon var man kan få tag i dem?
Gäller en häst som bränner sig på mulen och är i behov av en sådan.
Någon som vet var man kan få tag i en sådan, gärna i närheten av Göteborg?

Vill ni inte nämna företag eller så, så PM:a gärna.

Sv: Flughuva som går ner över mulen?

jag vet ej vart det finns, har också letat efter en men har smörjt in hästens mul med helsoan sol varje dag och inget.. så annars kan ju dte vara sista utvägen för dig om du inte hittar..

Hästen smörjs med solskyddsfaktor 25 eftersom Helosan Sol bara har 8. Men hon är illa utsatt i alla fall.
I år är värre än andra år, förmodligen för det soliga vädret runt midsommar.
Hon blir solbränd även de dagar det inte är direkt sol, så vi tänkte att det kunde vara bra med något som går ner över mulen istället.

Blossi skrev:
Jag vet att jag sett detta på bild men vet någon var man kan få tag i dem?
Gäller en häst som bränner sig på mulen och är i behov av en sådan.
Någon som vet var man kan få tag i en sådan, gärna i närheten av Göteborg?

Vill ni inte nämna företag eller så, så PM:a gärna.

Nu bara tipsar jag, utan att kolla hur det var... men jag har för mig att Boett har en som liksom har en massa breda band som liksom hänger ner över mulen också... Borde ju skydda lite iaf..

Shires i England har dem + det finns olika återförsäljare av dem runt omkring i landet ;)

Min medryttare har köpt en sån till min andra pålle på Gra**gården
Så prova där

En ridskolehäst hade en gammal flughuva som klipptes sönder och som syddes fast på en gammal grimma över mulen. Detta fungerade bra! Ingen flughuva, men Kefly har nåt sorts nät som går ner över mulen tror jag? Det kanske man kan använda? Har inte kollat så noggrant på det. Men gå in på www.kefly.se så får du se

En häst i vårat stall har de sytt på något slags tyg på nedre delen av grimman som skydd. Det funkar bra, om du inte skulle hitta något.

OK, tack för svar.
Ska kolla på G*gården, annars blir det att beställa via nätet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Mary_Oh
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: DeCloe
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka