Presto

Trådstartare
Idag upptäckte jag att min ponny hade massa sårskorpor från juvret till naveln ungefär, och det satt flugor i :eek: inte många, kanske 3-4st sammanlagt. Det blödde lite också om såren. Presto var inte ensam i hagen att ha det. Stallägaren sa att hon brukade ta på någon salva. Men vad mer kan man göra? Ska man spruta på jodopax (fick det som tips av en kompis), eller ska man inte det?

Vad tycker ni man ska göra åt det?

Sv: flugbett?

Låter som knottbett som mina pållar fått.
Skall köpa knottmedel men tills dess använder jag fyra ess salva. Eller hästsalva.
Funkar bra men kletigt :P
Ingen jodopax dock, eller jag hade inte använt de.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 376
Senast: mackan
·
Hästvård Jag köpte en häst för 1,5 månad sedan. Han hade ett sår på ena höftknölen när vi hämtade honom. Till och från har det gått från...
2
Svar
22
· Visningar
5 541
Senast: Mustang
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 446
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst lyckas alltid få skrapsår på sina skenben eller kotleder. Hur behandlar ni sån här skrap skador? Det brukar komma lite blod...
Svar
10
· Visningar
3 904
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka