M
mirjada
Har för första gången tänkt skaffa ett flug/eksemtäcke...
Kollade runt lite och fann flera olika tillverkare och modeller.
De krav jag har på täcket är att det ska täcka halsen och det ska skydda svansen. Hon kliar av sig alla man på ett 10-15 cm stort område mitt på halsen varje sommar + att hon kliar svansen mot allt så den ser ut som en spretig och tunn risbuske.
Jag kollade på boetts eksemtäcke man och svans...det var för dyrt för mig(ca 2000kr) och så kollade jag på hööks och börjes + en massa andra butiker och på nätet.
Och det är jätte svårt att välja...
Hööks har 2 olika vilket är bäst av dessa?
Någon som testat någon av de 2 flugtäckena som finns på börjes, vilket är bäst?
Andra täcken på nätet som ni kan rekomendera/inte rekomendera...
Pris?
Hållbarhet mm...
Jag har en häst som gärna rullar sig i hagen så jag vill veta hållbarheten (om ni uppfattar täcket som prisvärt) och allt annat som kan vara värt att veta om dessa täcken.
Tacksam föar alla tips!
Kollade runt lite och fann flera olika tillverkare och modeller.
De krav jag har på täcket är att det ska täcka halsen och det ska skydda svansen. Hon kliar av sig alla man på ett 10-15 cm stort område mitt på halsen varje sommar + att hon kliar svansen mot allt så den ser ut som en spretig och tunn risbuske.
Jag kollade på boetts eksemtäcke man och svans...det var för dyrt för mig(ca 2000kr) och så kollade jag på hööks och börjes + en massa andra butiker och på nätet.
Och det är jätte svårt att välja...
Hööks har 2 olika vilket är bäst av dessa?
Någon som testat någon av de 2 flugtäckena som finns på börjes, vilket är bäst?
Andra täcken på nätet som ni kan rekomendera/inte rekomendera...
Pris?
Hållbarhet mm...
Jag har en häst som gärna rullar sig i hagen så jag vill veta hållbarheten (om ni uppfattar täcket som prisvärt) och allt annat som kan vara värt att veta om dessa täcken.
Tacksam föar alla tips!