Florida i november

Beror kanske lite på vart du ska, men sannolikt lagom varmt och skönt som Malin_L skriver. Men det är i slutet av Hurricane season, så helt säker kan man inte vara. Har varit i Miami i december (början resp slutet) och då var det lagom sommarvärme där. Gå in på någon vädersajt, YR t ex, och se hur vädret brukar vara på den orten som du ska till ;)

En av mina kompisar från ungdomen bodde hos några släktingar i Sarasota en vinter. Jag minns att jag fick ett vykort (ja, det var på den tiden då man fortfarande skickade såna...) där hon berättade att det hade varit typ 25 grader i vattnet och hon varit helt ensam på den milslånga sandstranden. Och folk skakade på huvudet åt henne när hon badade när det var så "kallt i vattnet"...

(jag har för övrigt ingift släkt i Orlando - makens systers man är därifrån - men har aldrig pratat väder i november med dem... :p)

Var i Florida november 2013 (Naples - Key Largo - Key West - Miami beach) och det var runt 25 grader, växlande väder. När vi kom var det ösregn, men varmt. Annars hade vi överlag fint. Sista dagarna i Miami var det blåsigt, mulet och någon regnskur.

Var också i Florida (Miami beach - Key West - Orlando - Fort Lauderdale) årsskiftet 11/12 och då var det 25-30 grader och soligt nästan hela tiden.

Jag har bott i Florida i manga ar. I November ar det oftast precis det vader som en Svensk pa sol semester vill ha. Perfect, runt 20-25 * Celcius. Jag har dock sett nyhets snuttar pa TV med turister i shorts och T-skjorta i temperaturer under 10*C :p runt jul. Kallt ar det sallan annat an January - February da det vanligast kommer en vecka eller tva med temperaturer runt 10-15* C. Kallt som attan om man bor med varme hela tiden.

Det ar mycket ovanligt att det ar hurricanes sa sent, men jag gissar att man aldrig ska saga aldrig. Skulle det forfaranda vara sa varmt over Atlanten att en Hurricane bildas har jag svart att tanka mig att det skulle bli mycket nog att vara ett problem utom att kanske flyget blir installt den dagen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och Calizi på pallen i Ocala, Florida. I helgen väntar fler klasser och den andra omgången av den nya lagtävlingen...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tinne Vilhemson-Silfvén och Lövsta Stuteris Devanto visar att det soliga Florida gör dem gott. Under fredagskvällen blev de tvåa i GP.
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 064
Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
545
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama