Florencio 1

A

AnHa

Är det någon som har fått dräktigt med Florencio i år. Jag har försökt två gånger, och sista gången var allt perfekt både med brunst och seminering, men hon har gått tom. Jag funderar på om jag ska byta till annan hingst på henne som ett sista försök.

Sv: Florencio 1

Är det fryst eller färskt du använder dig av?

Jag betäcker mitt ena sto med honom i år.
Första gången tog det inte.
Nu är hon insem en andra gång, ska kollas nästa vecka. Hade en bra brunst o ett stort fint ägg denna gång, så nu hoppas jag verkligen att det tar sig!

Jag har seminerat ett sto med honom här på stationen. Inte dräktig på 1:a, men det var en dålig brunst.. Dräktig på andra tyvärr med tvillingar. Vi har lyckats klämma och i onsdags fanns det bara en. Hoppas det fortsätter växa. Ska kolla igen nu i veckan. Tycker att sperman har sett bra ut.

Jag seminerade med honom i år (med färskt) och stoet blev dräktigt på första försöket. Förra året använde jag honom på fryst och även då blev det dräktigt direkt.:)

Det låter som om jag har haft otur bara, men i morgon ska jag iväg och ta ett bakt.prov på stoet och sedan är det tänkt att hon ska semineras på torsdag och då sprutas så att ägget släpper efteråt. Låter detta vettigt?

Jag, och en kompis till mig har båda fått dräktigt på färsk semin på första försöket (mitt sto är 20 år) Lycka till!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 084
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 677
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka