Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu vet jag inte hur hiphop-tända datanördarna var när floppy-disken introducerades. Mitt förslag med flip var ett skämt. Flip betyder ju trots allt, med dictionary.com som uppbackning, "To turn over: The canoe flipped over in the rapids." d.v.s att vända på. Ingen slang eller något!flip flop. Samma grund som senare hip hop kommer från flip flop var ett danssteg som var populärt inom discodansen på slutet av 70 talet och som var ett av de vanligaste grundstegen i breakdance runt 1982.
Kanske med väldigt liberal engelska kan det betyda lägga in. Men du måste förklara, lägga in vad och var?I slang betyder flop att lägga sig. floppy skulle i sådant fall också kunna betyda lägga in.
Skulle det i så fall inte heta anti-flopdisk? Dessutom håller jag inte riktigt med. Var inte hela iden med floppydisken att den skulle vara för privatpersoner, eftersom de introducerades i samband med persondatorerna? (Självklart var de första inkarnationerna av dem inte för privatpersoner, precis som med alla former av teknologi)Med tanke på det jag nämnde kan orsaken vara att rädda något. Eftersom flop också betyder misslyckas. Det var från början inte något för privatpersoner.
Ja, men du föreslog att floppy kunde komma av att den är vändbar, och då skämtade jag att flippy vore smartare. Flip betyder ju som sagt att vända på, oavsett vad gamla dj:are tycker att det borde betyda.Men flip blir det ju inte. Flip side vet vi gamla dj vad det är det är ju den mystiska missuppfattade sidan av en vinyl.