Flirtin Man

Blondie

Trådstartare
Har ett sto som stått 3 brunster på stuteriet hos Flirtin Man utan att bli dräktig. Undrar lite över om någon hört något om hans dräktighetsresultat. Hon ska semineras med honom idag igen men det är kanske dags att börja fundera på om man skulle byta hingst till sista gången ifall att det inte funkar nu heller. Finns det någon hingst i samma klass som har extremt bra dräktighet?

Sv: Flirtin Man

Muscle Memory har nog den högsta dräktighetsprocenten på skick som jag varit med om.

Det lät bra eftersom lättaste alternativet vore att lämna henne på stuteriet där Muscle Memory står. Borde ju om möjligt vara ännu bättre. Några mer förslag?

MIn krångelmärr som jag inte hade nåt hopp om alls tog sig direkt med Super Light. Han ska ha bra dräktighet med.

Up front Larry har väldigt bra kvalite. Han hade 85% levade vid transportsperma till mitt sto. Tycker att Flirtin Man borde ha bra kvalite med pga att den hingstlinjen ger bra kvalitet på sperman.

Tycker att Flirtin Man borde ha bra kvalite med pga att den hingstlinjen ger bra kvalitet på sperman.

Valley Victory (Flirtin Mans morfar) och hans ättlingar är kända för att inte vara speciellt fertila. Valley Victory själv har haft jättestora problem med detta och flera hingstar efter honom lider av samma problem.

Har ett sto som stått 3 brunster på stuteriet hos Flirtin Man utan att bli dräktig. Undrar lite över om någon hört något om hans dräktighetsresultat. Hon ska semineras med honom idag igen men det är kanske dags att börja fundera på om man skulle byta hingst till sista gången ifall att det inte funkar nu heller. Finns det någon hingst i samma klass som har extremt bra dräktighet?

En hingst som åtminstone är i liknande prisklass och även liknande stam är ju Laddie. Jag har dock ingen aning om hans dräktighetsprocent, men kanske någon annan har?

Tack för alla svar! Det lutar dock åt att hon får bli kvar en sista gång hos Flirtin Man om det inte skulle gå denna gången heller. Skulle det inte funka i år så får det bli Muscle Memory på hemmastation till nästa år. Där har vi ju en av sveriges bästa seminveterinärer också.
Skicka gärna in mer svar på hingstar som har bra eller dålig kvalitet. Är ju en jätteviktig information för oss som håller på med avel!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar