Flexijoint=varm kronrand?

Albatross

Trådstartare
Sedan en dryg vecka tillbaka ger jag min häst Flexijoint. Det som gör mig lite fundersam (läs:bekymrad) är att han sedan två dagar tillbaka är varm i kronranden på alla fyra benen (hovarna är inte varma). Han är lika varm i alla, möjligvis lite varmare i bakbenen. Hästen är inte öm och inte halt. En annan, positiv, förändring som jag har märkt är en klar förbättring (större rörlighet) i hasen som han har spatt i.

Hästen har fått Flexijoint tidigare, under vintern och våren. Då märkte jag inte någon förändring alls (varken värme i kronranden eller någon förbättring i hasen). Under sommaren gav jag ingen Flexijoint alls, p.g.a. annan medicinering.

Försöker just nu nå hovslagare, då jag alltid i sådana situationer är livrädd för fång (trots att hästen aldrig har haft fång).

Min fråga är nu (eftersom jag vet att flera andra här på forumet använder sig av Flexijoint) - är det någon mer som har upplevt samma sak?

Sv: Flexijoint=varm kronrand?

Uppdatering: Pratade med hovslagaren för en stund sedan och efter att ha beskrivit problemet fick jag veta att det inte var något att oroa sig för. Skönt!

vad trodde han det var då?

*nyfiken*

Han sa att fång behövde jag inte oroa mig för. Men jag kommer givetvis att hålla koll på värmen.

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 438
Senast: pews1972
·
Hästvård Veterinär är preliminärbokad tills imorrn kan jag väl börja med. Häst av det kraftigare slaget, ej i perfekt hull men smalare än han...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 062
Hästvård Lång historia men så här är det: till och från under hösten kändes min häst konstig, liksom knyckig i rörelsemönstret utan att jag kunde...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka