Flexibla bett

Marvin

Trådstartare
Det finns ju några stycken olika. Beris, poponcini, trust och Nova. Fler?
Någon som har jämfört dem?
Hur flexibla är de? Jag har bara testat Nova, och hästen gillade det, men jag tycker det är lite för sladdrigt, jag skulle vilja ha lite mer stabilitet. Förslag?

Tack! Jag hittade det efter att jag startat tråden. Gillar ju sprengerbett, värt att kolla på!
Jag har ett och har varit nöjd.
Finns ju även Sprenger Flex Control som alternativ, det är ju ett delat bett som är gummiklätt över lederna -flexibelt, men ”trögt” liksom.

Min häst gillar Nova, men inte alls Sprenger Duo. Däremot Beris Soft funkar, det är lite tjockare än Nova och har vajer.

De nyare Nova har väl också vajer?
Åh, jag hade behövt klämma och känna på alla sorterna!

Du ska iaf inte ha Beris supersoft. Jag har haft ett Sprenger duo som ev är utlånat någonstans (ej hos @lady_vip, fick tillbaka det med choklad minns jag 😂) och ett Beris soft (de tycker jag är hårda) men det är med tungfrihet och baucher så kanske inte hjälper att låna?

Du ska iaf inte ha Beris supersoft. Jag har haft ett Sprenger duo som ev är utlånat någonstans (ej hos @lady_vip, fick tillbaka det med choklad minns jag 😂) och ett Beris soft (de tycker jag är hårda) men det är med tungfrihet och baucher så kanske inte hjälper att låna?

Nej, Beris supersoft verkar också vara för böjliga. Baucher spelar nog ingen roll, tungfrihet vet jag inte om hon gillar.
Är lite rädd för skav av läderklädda bett?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 219
Senast: Oknytt
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 400
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2