Hej!
Mardrömmen har börjat. Barnet har börjat högstadiet och allt som förmedlades vidare från mellanstadiet, om hur barnet fungerar, verkar helt borttappat. De ser bara svårigheterna istället för möjligheterna. Vi hade samma i lågstadiet med en helt inkompetent lärare som ansåg att dator var ett otyg och att det var vårt fel om barnet inte lärde sig allt som hen behövde. Datorn är ett verktyg i stället för papper och penna för barnet. I mellanstadiet så fick barnet en underbar lärare, även om det tog ett tag att hitta rätt, så lyckades läraren att få barnet att fokusera och lära på sina villkor.
Finns det fler som har barn i grundsär som går i högstadiet där barnet har fått olika anpassningar? Känner mig uppgiven att vi ska behöva fajtas för att barnet ska få självklara anpassningar för att lära utifrån sina förutsättningar. Skulle gärna vilja "prata" med någon där det faktiskt fungerar och hur ni kommit dit. Du får jättegärna skicka PM.
En ledsen Coop
Mardrömmen har börjat. Barnet har börjat högstadiet och allt som förmedlades vidare från mellanstadiet, om hur barnet fungerar, verkar helt borttappat. De ser bara svårigheterna istället för möjligheterna. Vi hade samma i lågstadiet med en helt inkompetent lärare som ansåg att dator var ett otyg och att det var vårt fel om barnet inte lärde sig allt som hen behövde. Datorn är ett verktyg i stället för papper och penna för barnet. I mellanstadiet så fick barnet en underbar lärare, även om det tog ett tag att hitta rätt, så lyckades läraren att få barnet att fokusera och lära på sina villkor.
Finns det fler som har barn i grundsär som går i högstadiet där barnet har fått olika anpassningar? Känner mig uppgiven att vi ska behöva fajtas för att barnet ska få självklara anpassningar för att lära utifrån sina förutsättningar. Skulle gärna vilja "prata" med någon där det faktiskt fungerar och hur ni kommit dit. Du får jättegärna skicka PM.
En ledsen Coop