Hej svejs! Tyckte det kunde vara kul o starta en tråd för oss "come back"- ryttare. Alltså för oss vuxna som red som barn/ ungdomar, gjorde uppehåll o började igen! Presentera er gärna kort,ridvana osv o hur ni kom tillbaka till ridningen o hur det känns att rida igen! Ok, jag börjar! Jag red som 8- 19 -åring på ridskola. Kom upp i ca LB /LC- nivå. Efter dessa år blev det studier, hus o familj så det blev ett långt uppehåll på 16 år! När ena dottern började rida uppstod plötsligt ett uppdämt häst- o ridbehov! Har snart ridit 1 år på ridskola o känner mig helt hästgalen. Svårast med ridningen igen är balans o koordination. Öppna o sluta ha jag kunnat men det är som bortblåst. Nu kan jag få till en knagglig skänkelvikning typ... Det känns jobbigt ibland att veta att man varit duktigare, modigare o tuffare men jag kämpar på! Men på ngt vis känner jag mig ändå tryggare o uppskattar sjäva umgänget med hästen ännu mer än som yngre. Funderar på att skaffa medryttarhäst om ngt år.Hoppas på o höra av ngn annan som funnit hästarna igen!