Fler lekar?

V

v_NiniZ_v

Någon som vet fler lekar än 7 games / följa john?
Dela med er ! :d

Nina

Sv: Fler lekar?

Löshoppning i hagen, super kul och man lär sin häst mycket ledarskap. Bygg hinder av grenar, bommar, annt du kan hitta, men som hästen inte kan skada sig på. Tränar mycket löshoppning med min ponny och när han först kom till oss så var han som en gammal slö ridskolehäst som inte ville göra någonting, men när jag började lösahoppa och leka med honom blev han en helt ny häst, han tycker det är superkul. :D

Att löshoppa i paddocken är också bra. Sätt då inte upp linor för att hålla hästen på spåret utan låt hästen springa i hela paddocken och busa och bocka som den vill. Använd en longerings/kör spö för att driva hästen, men driv inte för hårt, dom flästa hästar brukar springa själv när dom kommer lös. I början kan det vara lite svårt för hästen att förstå att den ska springa runt, men låt det ta tid. Bygg hinder i lagom höjd ute på spåret i stöd av staketet som hästen kan hoppa och låt hästen bestämma tempot själv, för om du börjar bestämma och försöka till halvhalter och fart innan hinder så blir h*n bara förvirrad, låt henne/honom hoppa hindret/hindren i full fart om h*n känner för det. När ni blivit mer vana med löshoppning kan du börja göra det mer avancerat och även träna hästen att gå i gångarter på komando, så när du säger galopp så galopperar hästen.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter