Fler guldhamstrar?

Z

Zawilca

Hejsan, jag funderar på att skaffa hamster. Jag har bara lite frågor.

Jag har hört att man inte ska ha två guldhamstrar tillsammans, gäller det även dvärghamstrar?

Jag vill helst ha guldhamster men dem kan man tydligen inte ha två utav. För mig känns det självklart att ha två eftersom att jag inte vill att den ska känna sig ensam :p Men om det nu är så att man inte kan ha två utav dem så undrar jag bara om jag kan ha två dvärghamstrar tillsammans istället?

Fungerar det bra att ha sågspån som bottenmaterial i buren?

/ Zawilca :)

Sv: Fler guldhamstrar?

Vissa dvärghamstrar kan funka bra ihop - andra inte. Jag hade inte skaffat 2 utan låtit den köpt en ensam. Det är vanligt att de börjar slåss och till slut biter ihjäl varandra.
Alla djur är inte flockdjur och trivs nödvändigtvis inte bäst i sällskap med sina artfränder.

Jag hade valt bort spånet och använt t.ex. Remiss/Majsan smådjursströ.

Okej! Är spånet för grovt för hamstrar? Jag använder samma sorts spån till marsvinen :)

Spånet är inte bra för några djur alls egentligen, det är väldigt dammigt och innehåller terpentin.

Det finns fyra dvärhamsterarter som hålls som husdjur. Av de är det lite olika med vilka som vill bo ihop. Så det bästa för att få reda på det, och annat om hamstrarna är att gå in på www.hamsterforeningen.se

För en gång skull ska jag föreslå att ha djur i par (hane och hona tillsammans) :eek: fast då ska man såklart kunna sin sexualkunskap och vara beredd på resultatet...

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 027
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 113
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar