fler än jag.....???

M

milles mamma

som bara vill ha ett barn och inga fler. alla runt omkring säger det e klart du ska ha fler....men jag hade en ganska jobbig förlossning och nu ca 7månader efter så kommer jag fortfarande ihåg HELA FÖRLOSSNINGEN.......jag vill verkligen inte ha fler barn.....visst har han varit världensbästa och lättaste barn.....men jag känner att jag vill inte gå igenom detta igen.....e det ingen annan som "nöjer" sig med 1barn????
 
Sv: fler än jag.....???

Det är upp till dig om du vill ha fler eller inte. Det är inte dom som ska gå igenom graviditeten o förlossningen.

Jag kommer antagligen nöja mig med min dotter, även om allting gick väldigt smärtfritt.
 
Sv: fler än jag.....???

som bara vill ha ett barn och inga fler. alla runt omkring säger det e klart du ska ha fler....men jag hade en ganska jobbig förlossning och nu ca 7månader efter så kommer jag fortfarande ihåg HELA FÖRLOSSNINGEN.......jag vill verkligen inte ha fler barn.....visst har han varit världensbästa och lättaste barn.....men jag känner att jag vill inte gå igenom detta igen.....e det ingen annan som "nöjer" sig med 1barn????

Tycker oxå det är skumt att alla antyder "klart du kommer skaffa fler".
Antagligen gör de det för att det är vanligt att folk skaffar fler än ett barn.
Mitt barn är inte ens ute ur magen innan bm säger "förhoppningsvis ska du ha fler":smirk:
 
Sv: fler än jag.....???

jag och min sambo vill också bara ha ett, vist skulle jag bli gravid igen så gör vi inte abort.

Den jobbigaste kommentar jag tycker är jobbiast är:
-Tänk vad synd det blir om henne, inga syskon hon kommer inte ha någon när ni går bort.

jag brukar då svara
-förhoppniingsvis har hon egen familj då
 
Sv: fler än jag.....???

Jag har tre egna barn men är ensambarn själv.
När jag var liten så spelade det ingen roll men nu kan jag sakna den gemenskap som syskon har.
Sen kan ju syskon tydligen vara ett rent helvete också när det handlar om arvsskiften och pengar och hjälp till åldrande föräldrar.
 
Sv: fler än jag.....???

Om förlossningen är det som hindrar att skaffa ett barn till så kan man ju adoptera.
 
Sv: fler än jag.....???

Det tog mig ca ett år att komma över förlossningsupplevelsen såpass att jag började fundera på ett till. Men inte förrän nu, efter ca 15 mån känner jag på allvar att jag faktiskt skulle vilja ha ett barn till. Låt det ta tid och bry dig inte om vad andra säger eller tycker! Om du fortfarande känner likadant efter ett eller 1½ år så är det helt ok det med. Man blir inte kriminell för att man inte har några syskon ;). Jag har 5 yngre syskon och tycker själv att det många gånger har varit mer belastning än tillfört något positivt.
 
Sv: fler än jag.....???

Adoptera får man nog göra. Däremot IVF etc får man inte via landstinget om man lyckats få ett barn redan. Då får man pröjsa själv. Det finns de som bara lyckas få ett barn utan hjälp och sen är ofrivilligt barn/syskonlösa!
 
Sv: fler än jag.....???

Jag började fundera på när 2:an skulle komma innan ens ettan var ute :o

Och nu när jag väntar 2:an, och 1:an är ett år, funderar jag på när vi ska skaffa 3:an.

Så nej, jag kommer absolut inte nöja mig med ett, eller ens två barn. Trots att jag lyckats bli sjuk vid mina båda graviditeter så är resultatet man får värt lidandet tusen gånger om :love:

Jag kommer bli som Anna Wahlgren och skaffa nio barn, minst. Men säg inget till sambon :angel:
 
Sv: fler än jag.....???

Jag är ensambarn. Jag bodde med min pappa och han skaffade aldrig fler barn. Tror inte tillfälligt gavs heller. Men ledsen för det var han inte. Min mamma fick 2 barn till senare med någon annan. Men jag bodde aldrig hos henne. Men nu när vi är äldre så har jag mer kontakt med mina syskon och älskar det.

Det är inget fel att bara ha ett barn. Man bestämmer själv hur många barn man vill ha eller om man inte ens vill ha barn. Det är en del som har frågat mig när jag ska skaffa ett syskon till min dotter som är 4 ½ år. Men jag har ingen aning. Men jag känner inte den där pressen att jag måste skaffa ett syskon till min dotter. Och sen har bara jag och min pojkvän varit tillsammans i snart 7 månader och vi bor inte ens ihop än. Så det är mycket som ska klaffa.
Men jag vill nog ha ett eller fler barn till, det kanske beror på att jag var ensam barn. Men om det nu skulle sluta med att det inte blir fler barn så skulle jag inte vara ledsen för det för jag redan har ett.

Mvh
 
Sv: fler än jag.....???

Vill bara nämna att argumentet om att det är så kul med syskon inte alls är någon sanning.

Det handlar om så mycket, hur många år det kommer skilja, samkönade eller inte.
När de blir vuxna, kommer de kunna kommunicera eller är de varandras heta motparter?

För min del har mitt syskon anorexia vilket innebär att raringen utvecklats till ego, snarstucken och labil = direkt motbjudande.
Därutöver har jag träffat alldeles för många människor som har mkt dålig relation till ett eller flera av sina syskon (gäller även relationer till föräldrarna) för att lyssna på utopiargument.


Sedan tar ett barn mer tid än två.
Det verkar vara lättare att ha ett eget liv och hålla liv i egna intressen med bara ett barn.
Det kan vara ett skäligt argument för att nöja sig med ett barn ;o).


Hade förresten en arbetskamrat som skaffade syskon "ifall något skulle hända ett av barnen så hade de ett kvar".
Denna person hade redan erfarit förlusten av ett barn.
 
Senast ändrad:
Sv: fler än jag.....???

Jag har inte påbörjat arbetet att ens skaffa barn ännu, men är fast besluten att bara ha ett barn.
Är själv ensambarn med mkt bra erfarenhet av det.. dessutom tror jag att ett ensambarn skulle passa mig och sambon mkt bättre.. Svårt att förklara, men det känns helt rätt med bara ett barn för oss! :idea:
 
Sv: fler än jag.....???

Om jag skaffar barn tror jag att jag sätter stopp vid ett.
Det går så klart inte att veta säkert, men jag tror det.

Bland annat för att jag har MYCKET svårt för konfllikter av alla de slag, mår till och med dåligt när det är två helt okända personer på bussen som bråkar. Misstänker att jag skulle ha svårt att hantera de oundvikliga grälen mellan barnen på ett bra sätt.

Är det JAG som får ta konflikterna funkar det bättre.
 
Sv: fler än jag.....???

Det är ju individuellt hur många barn man vill ha men jag vill bara inflika att jag inte tycker det är konstigt att du kommer ihåg förlossningen efter 7 månader. För mig tog det 4 år att hinna glömma.
 
Sv: fler än jag.....???

Efter mitt första barn ville jag inte ha fler.
Mindes smärta av förlossningen och efteråt för väl.
Det tog minst 2½ år innan jag kände att jag kanske vill ha fler barn.

När sonen var 4 var jag gravid igen.
Kände under hela graviditeten att jag vill ha fler.
Och precis efter förlossningen kände jag att jag vill göra om det.
Nu är yngsta sonen 14 månader och jag känner fortfarande att jag vill ha minst ett barn till.
 
Sv: fler än jag.....???

som bara vill ha ett barn och inga fler. alla runt omkring säger det e klart du ska ha fler....men jag hade en ganska jobbig förlossning och nu ca 7månader efter så kommer jag fortfarande ihåg HELA FÖRLOSSNINGEN.......jag vill verkligen inte ha fler barn.....visst har han varit världensbästa och lättaste barn.....men jag känner att jag vill inte gå igenom detta igen.....e det ingen annan som "nöjer" sig med 1barn????

Jo då så där kände och fick jag höra i över 5 år och jag var fullt övertygad om att jag absolut inte skulle ha nåt fler barn. Tyckte att det räckte med 47 plågsamma timmar på förlossningen för min del..:eek: Men sen hände det en liten "olycka" så jag fick en till 6 år senare... Och nu har jag faktiskt 3 barn, jag som egentligen inte ville ha ens ett. :D

Man ska aldrig säga aldrig men helt klart så ska man göra som man själv vill.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 767
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 907
Senast: Eurydome
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Sämsta filmen?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp