Flegmatisk

Z

zenta

Hej alla " travisar" jag blev sittande framför tv:n och tittade på trav och hörde flera gånger att dom sa att hästen var flegmatisk. Kan nån vara snäll och förklara vad flegmatisk betyder./Zenta

Sv: Flegmatisk

Man brukar säga att en häst är flegmatisk när den är lite trög och oinspirerad.

Sv: Flegmatisk

Man brukar också säga att hästar är flegmatiska om de skiljer på tillexempel värmning och lopp, dvs att de är typ "lata" i värmningen och tar det lungt, kanske tjaffsar lite med aktionen och sedan skärper sig i lopp igen och gör en kanon insats, typ som Super Light.

Svaret ovanför är förstås också korrekt.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 629
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 450
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar