Fleccelindor vid ridning?

R

Rocco

Kan man använda det vid ridning?? MAn slipper ju paddar. Hade tänkt att köpa dom på hööks med akryl/fleecebandgae på hööks. Någon som har dom? Är dom bra?

//Rocco

har ett par fiiina ljusblåa lindor från hööks.. såna dära med flecce fastsyttlängst inn så att man får som en padd av själva lindan..

Man BEHÖVER inte använda padd, nej, men det är lika bra att man gör det iaf, tycker jag :)

Kanske inte om man har 4 meterslindor, då blir det ju för tjockt, men om man vill vara på den säkra sidan och inte få brännskador så :)

Om jag använder lindor vid ridning, så använder jag bara sådanna med fleece längst in o elastiskt utanpå, eller helt i fleece.
Så slipper man ha padd ja. :)

Har sett dom i Hööks, men gillade inte dom. :crazy:
Det är fleece fastsytt längst in på akryllindan, dvs, det är inte helt i fleece. Och fleecen var så kort att det knappt räcker att linda hela benet. :crazy:

jag köpte ett par sådana, och fleecen var JÄTTEkort (knappt så den räckte till min häst med smala små ponnyben, jag fick linda riktigt glest för att få den att räcka) :(

Om man inte ska behöva använda paddar får lindorna endast vara elastiska på bredden, om dom är elastiska på längden krävs paddar. Jag använder endast flecelindor då man slipper hålla reda på att padden ska sitta bra också.

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
382
Senast: tott
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 421
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
666
Senast: Smultron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka